Před více než půlrokem představil Google na konferenci I/O první prototyp svých chytrých brýlí Google Glass, které velmi zaujaly značnou část technologických nadšenců. I když od té doby Google žádné nové informace o chystaných brýlích neposkytl, minulý týden alespoň šéf projektu Babak Parviz v rozhovoru pro server IEEE Spectrum naznačil, jak daleko je na tom Google s jejich vývojem.
Podle Parvize lze brýle Google Glass v současnosti ovládat především touchpadem, který se nachází na jejich obroučce, přičemž Google pracuje na zkvalitnění ovládání pomocí hlasu a pohybů hlavou. Dále Parviz řekl, že se Google snaží, aby brýle vydržely v provozu na jedno nabití alespoň den.
Reklamou Google brýle zatěžovat nebude
V rozhovoru Parviz také naznačil, že Google nehodlá své brýle využívat k reklamním účelům. Na displeji brýlí by se tak žádná reklama zobrazovat neměla a Google jejich prostřednictvím nebude ani sbírat data o uživatelích, která by následně k tvorbě reklamy využíval. Parviz to zdůvodnil tím, že chytré brýle nejsou pro Google momentálně bezprostředním cílem.
První kusy brýlí Google Glass dorazí v průběhu letošního roku k těm, kteří si je za 1500 dolarů předobjednali na konferenci I/O 2012. Od té chvíle mohou začít vývojáři pro brýle vytvářet speciální aplikace. Do běžného prodeje by se chytré brýle od Googlu měly dostat v roce 2014.