Praha - Zisky společností vyvíjejících a prodávajících hry do mobilních telefonů vzrostou podle analytické společnosti Gartner v roce 2010 téměř o pětinu (19 %) na 5,6 miliard dolarů (zhruba 113 miliard korun).
V roce 2005 přitom aplikace vydělaly 4,7 miliard dolarů. Podle analytiků společnosti Gartner má trh velký potenciál a měl by stabilně růst až do roku 2014, kdyby se měly zisky v tomto odvětví vyšplhat až na 11,4 miliard dolarů.
„Vzestup trhu s mobilními aplikacemi poskytl příležitost autorům a prodejcům pro další zvyšování zisků. Ačkoliv očekáváme, že budou uživatelé i nadále upřednostňovat hry, které jsou k dispozici zdarma, nepředpokládáme, že by se v příštích třech letech uchytily aplikace s integrovanou reklamou," předpovídá Tuong Nguyen hlavní analytik společnosti Gartner.
Podle posledních odhadů připadá sedmdesát až osmdesát procent všech stažených aplikací na hry, z čehož šedesát až sedmdesát procent jsou bezplatné hry. Tento trend se prý minimálně tři roky nezmění.
Platit malé částky lidem tolik nevadí
Mezi faktory, které zvyšují popularitu mobilních her, patří lepší dostupnost aplikací i mobilních telefonů, které jejich stažení a používání podporují. Vzrůstající možnost tzv. mikroplateb láká i uživatele, kteří se dosud platit za hry zdráhali.
Nejzajímavější jsou pro vývojáře a prodejce mobilních her majitelé zařízení s vyspělým uživatelským rozhraním (smartphony), které jsou vybaveny dotykovým displejem a dalšími inovacemi.
Vývojáři se navíc naučili využívat zařízení, které už mobily běžně mají (klávesnice typu qweerty, kamera, GPS a další), což hry dělá zajímavějšími.