Vodafone se omluvil konkurenci za parohy

Dušan Klimeš
7. 12. 2006 13:00
Praha - Mobilní operátor nechal nasadit na reklamu konkurentů parohy, známé z jejich reklamy. A nyní se omlouvá.
Generální ředitel Vodafone ČR Graham Maher se za parohy omluvil
Generální ředitel Vodafone ČR Graham Maher se za parohy omluvil | Foto: Tomáš Adamec

Vodafone pro svou propagaci zvolil neobvyklou formu, takzvanou guerillovou kampaň. Nelegálně totiž nechal na billboardy a telefonní budky konkurenčních firem T-Mobile a O2 umístit parohy. Prý chtěl upozornit na marketingové triky konkurence, kterými láká zákazníky.

"Našim konkurentům se za náš mikulášský vtípek omlouváme. Ale bylo to myšleno skutečně jenom jako žert," uvedl generální ředitel firmy Vodafone ČR Graham Maher.

Živí maskoti předvánoční reklamní kampaně společnosti Vodafone.
Živí maskoti předvánoční reklamní kampaně společnosti Vodafone. | Foto: Tomáš Adamec

Kdo se směje?

Jenže konkurence jeho smysl pro humor postrádá. T-Mobile podal stížnost k Radě pro reklamu a zvažoval i další právní kroky.

"Včera jsme odeslali panu řediteli oficiální žádost o omluvu. Jeho vstřícný krok tak hodnotíme pozitivně a zřejmě ustoupíme i od dalších kroků, které jsme v této věci chtěli podniknout," řekla deníku Aktuálně.cz mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

"Nevím, jestli impulsem k omluvě byl náš dopis, každopádně jsme rádi, že to pan ředitel Maher udělal," potvrdila.

T-Mobile se cítil guerillovou kampaní svého konkurenta velmi poškozen.

Stížnost již ale putovala k Radě pro reklamu. Její rozhodnutí je ale jen doporučením a nemá žádné sankční následky. Vzhledem k tomu, že Vodafone z reklam svých konkurentů již odstranil, výsledkem celé procedury bude zřejmě jen pokárání operátora.

Generální ředitel společnosti Vodafone ČR Graham Maher
Generální ředitel společnosti Vodafone ČR Graham Maher | Foto: Tomáš Adamec

Viditelní za každou cenu

Podle odborníků na reklamu se firmě podařilo na úkor konkurence výrazně zviditelnit. Celá vánoční kampaň slaví úspěch. V listopadu měl Vodafone proti loňsku vyšší prodej o 24 procent.

"Guerillové kampaně většinou velké firmy nevyužívají. Jsou totiž na hraně etiky. Takovou propagaci využívají spíše menší společnosti, které se snaží zviditelnit na úkor konkurence," říká Petr Benda, marketingový konzultant.

"U nás je to srovnatelné snad s kampaní firmy KFC, která začala přijímat slevové kupony konkurenčního McDonaldu," dodává.

 

Právě se děje

Další zprávy