Pokud se potravinářskému průmyslu nepodaří situaci zlepšit, měla by zakročit vláda. ,,Je zřejmé, že televizní reklama ovlivňuje stravovací návyky dětí," řekl doktor Michael McGinnis, vědec z medicínského institutu, který studii vedl.
Odborníci požadují zavedení vzdělávacích kampaní pro rodiny v oblasti zdravé výživy a zavedení národních standardů jídel podávaných ve školách. ,,Domníváme se, že otázka zdraví amerických dětí, zvlášť s ohledem na dětskou obezitu vyžadují společné úsilí," řekl reportérům McGinnis.
Skupiny potravinářského průmyslu návrh vládních omezení odmítly. Podle nich by konzumenti měli mít možnost vlastního výběru. Asociace potravinářských výrobců (The Grocery Manufacturers Association) sdělila, že řada z jejích členů již rozšířila informace na obalech potravin a podpořila zdravější životní styl. Asociací založené Centrum pro svobodu spotřebitele (Center for Consumer Freedom) navíc odmítlo závěry studie s tím, že za nárůst obezity je na vině nedostatek pohybu, nikoliv strava.
V loňském roce utratil potravinářský průmysl 11 milionů dolarů za reklamu. Pět milionů šlo na televizní spoty na vysokokalorické produkty s malou výživovou hodnotou. Tato reklama vedla děti ve věku od dvou do jedenácti let k preferenci určitých výrobků. Mladší než čtyřleté děti nerozlišují podle zprávy reklamu od běžného televizního programu a neuvědomují si, že má přesvědčovací úlohu. Odborníci tvrdí, že se firmy snaží zacílit na dětské spotřebitele mimo jiné i pomocí internetové reklamy.
Přibližně 9 milionů, tj. 16 procent amerických dětí a dospívajících je obézních. Jejich počet se tak od roku 1960 ztrojnásobil. Rovněž roste počet mladých lidí, kteří trpí cukrovkou druhého typu. Ta je spojena především s tloušťkou.
Senátor Tom Harkin, demokrat z Iowy, který prosadil vynaložení 1 milionu dolarů na studii, řekl: ,,Tato zpráva dokazuje, že útok reklamy na nezdravé jídlo ohrožuje zdraví našich dětí."
Organizace spotřebitelů zjištění studie přivítaly, ale některé z nich vyjádřily pochybnosti, zda budou firmy riskovat pokles zisků omezením reklamy na nezdravé jídlo. Jiné, včetně Centra pro vědu v zájmu veřejnosti (Center for Science in the Public Interest), požadují, aby Kongres okamžitě zasáhl.