To je v přepočtu asi 170 miliard koun a jde o téměř čtyřicetiprocentní nárůst.
Jejich podíl na celkových příjmech z reklamy však i nadále zůstává relativně malý. Vyplývá to ze zprávy, kterou v noci na dnešek zveřejnila společnost Interactive Advertising Bureau.
Na celkových příjmech se internetová reklama stále podílí pěti procenty. V loňském roce celkové příjmy z internetové reklamy dosáhly 12,5 miliardy dolarů. Letos by měly již čtvrtým rokem za sebou růst a třetím rokem se vyšplhat na nový rekord, uvedl ředitel divize zábavy a médií firmy PricewaterhouseCoopers LLP Pete Petrusky.
O čtvrtinu víc
Podle odhadů výzkumné společnosti eMarketer výdaje za internetovou reklamu za celý letošní rok stoupnou o 26,8 procenta na 15,9 miliardy dolarů.
Tempo růstu tak zpomalí z více než 30 procent v uplynulých dvou letech, avšak stále bude vyšší, než růst příjmů z reklamy v televizi, rozhlase a tištěných médií.
Analytici eMarketer se domnívají, že příjmy z internetové reklamy dále porostou a do roku 2010 by se měly vyšplhat na 25,2 miliardy dolarů. Tempo růstu však bude zpomalovat. V roce 2007 by se příjmy měly zvýšit o 15,1 procenta, v roce 2010 však již jen o 6,8 procenta, napsaly agentury AP a Reuters.