Toyota věří, že nejhorší je pryč. Prodeje jí rostou

Petr Jemelka Petr Jemelka
1. 4. 2010 13:23
Prezident automobilky slíbil, že bude více naslouchat zákazníkům
Toyotě zatím průšvih s pedály a brzdami příliš neuškodil
Toyotě zatím průšvih s pedály a brzdami příliš neuškodil | Foto: Reuters

Tokio - Vedení největší automobilky na světě - japonské Toyoty - přiznává svou chybu a slibuje, že bude příště více naslouchat svým zákazníkům.

A že nějaké příště bude, je zase o trochu pravděpodobnější…

Oproti stejnému období minulého roku se totiž prodej Toyot, hlavně díky hybridnímu Priusu, v březnu zvedl více než o polovinu (50,7 %). Zájem zákazníků nesnížila ani obrovská a v médiích hodně propíraná svolávací akce, při níž muselo do servisu osm milionů vozů.

V letošním březnu s novou Toyotou odjelo přes 204 tisíc řidičů, kdežto za stejné období minulý rok dealeři prodali jen přes 135 tisíc aut. Prodej přepychových Lexusů se podle asociace prodejců dokonce ztrojnásobil.

Na stížnosti chtějí reagovat rychleji

Na druhou stranu objednávky na nejprodávanější Prius přišly ještě před tím, než se zjistilo, že některé Toyoty umí zrychlit i proti vůli řidičů, a tak se vedení zřejmě chce pojistit. „Pozorné naslouchání zákazníkům je klíčové pro obnovení důvěry. Připravujeme systém, který nám umožní rychleji reagovat na stížnosti," cituje server BBC prezidenta automobilky Akia Toyodu.

Nutno dodat, že reagovat pružněji by neměl být až takový problém, protože první stížnosti na vadné plynové pedály přišly od amerických zákazníků už před osmi lety.

Toyoda zároveň oznámil, že byla vytvořena zvláštní bezpečnostní komise, složená z vedení a techniků poboček po celém světě, která bude řešit případné další problémy podobného rázu.Toyota zároveň přislíbila, že do komise přizve nezávislé bezpečnostní experty, jejichž úkolem bude pomoci nalézt příčinu selhání interních bezpečnostních prověrek Toyoty. První zpráva komise by měla být k dispozici letos v červnu.

 

Právě se děje

Další zprávy