Světové výdaje do zábavy dosáhnou v roce 2010 okolo 1,8 bilionu dolarů a porostou hlavně díky rozšíření širokopásmového internetu a bezdrátových technologií.
Ve své studii Světový výhled zábavy a médií to dnes uvedla poradenská firma PricewaterhouseCoopers (PwC).
Spotřebitelské výdaje do zábavy přes internet a bezdrátové kanály se do roku 2010 ve světě více než ztrojnásobí a dosáhnou 67 miliard dolarů, loni činily 19 miliard.
Analytici PwC předpokládají, že Čína v roce 2009 předstihne Japonsko a stane se největším asijským trhem médií a zábavy.
USA: Videohry a internet
Ve světovém měřítku zůstanou největší Spojené státy i přes pomalý růst. Výdaje do médií v USA porostou ročně v průměru o 5,6 procenta a v roce 2010 dosáhnou 726 miliard dolarů. V čele tohoto růstu budou videohry a internet.
Rozšíření digitální distribuce médií spolu se zvýšenou snahou vlád a lepšími ekonomickými podmínkami potlačí význam pirátství, píše se ve studii.
Nynější růst reklamy zůstane stabilní do roku 2008, ale zpomalí se v letech 2009 a 2010, protože hospodářské oživování v některých zemích ochabne.
Zlatá éra reklamy na internetu
Reklama na internetu zůstane nejrychleji rostoucím reklamním trhem, tržby za ni vzrostou na 521 miliard dolarů z 385 miliard za minulý rok. Téměř deset procent světových reklamních výdajů tak zprostředkuje internet, v roce 2002 to byla tři procenta.
Analytici PwC očekávají také nárůst výdajů za domácí video i v pokladnách kin, a to i díky modernizaci kin v rozvíjejících se zemích. Kina ve Spojených státech letos začala přecházet z klasického promítání filmů na digitální, což zlepší kvalitu promítání a sníží distribuční náklady.
Digitální systémy také umožní filmovým studiím snáze distribuovat filmy ve více verzích.
Trh domácí zábavy bude letos těžit z rozšiřování formátu HD DVD s rozlišením obrazu, z rostoucí popularity DVD v Latinské Americe a z rozšiřování širokopásmového přenosu.
Ten uživatelům například umožní kupovat si přes internet filmy, napsala agentura Reuters.