New York - Chuť na hamburgery označené typickým zlatým M roste u Evropanů víc než v domovských Spojených státech. Krize, která ovlivnila i nejznámější řetězec s rychlým občerstvením přinutila Američany šetřit a přerušila tak dlouhodobý růst tržeb na domovské půdě.
Výsledkem je v letošním prvním čtvrtletí růst tržeb v USA o 1,5 procenta, zatímco v Evropě se zvýšily za stejnou dobu o 5,9 procenta.
Vedení McDonald's však vidí další náznaky zlepšení. "Prodej v dubnu se vyvíjí nejméně tak dobře jako v celém prvním čtvrtletí," uvedl generální ředitel společnosti Jim Skinner.
Celý řetězec vykázal zisk 1,09 miliardy dolarů, podle zprávy společnosti především díky rostoucímu zájmu o cenově výhodná menu. Tržby zahrnující prodeje ve vlastních restauracích i zisk ve franšízách vzrostly o 10 ,5 procenta na 5,61 miliardy dolarů.
Růst zisku o dolar na akcii překonal odhady anayltiků. Zveřejnění výsledků zlepšilo postavení akcií o 36 centů.