Oscarová půlminuta: 1,7 milionu dolarů

5. 3. 2006 10:01
New York   - Cena půlminutového reklamního prostoru  během televizního přenosu dnešního udílení filmových Oscarů se vyšplhala na 1,7 milionu dolarů (asi 40 milionů korun).

Oscarový přenos je tak jedním z nejdražších reklamních večerů roku. Více jsou firmy ochotny zaplatit výjimečně, například za inzerci během vysílání finále ligy amerického fotbalu  - Super Bowlu. Tady se letos za půlminutový televizní reklamní spot platilo více než dva a půl milionu dolarů. (O reklamě při Super Bowlu si můžete přečíst ZDE)

Coca-Cola se vrací k Oscarům po sedmi letech

 Některé společnosti tak zaplatí za odvysílání svých spotů mnohamilionové částky. Například výrobce nápojů Coca-Cola, který se před oscarová světla ramp  vrací po sedmi letech, utratí za uvedení svých nových výrobků během  slavnostního ceremoniálu odhadovaných deset milionů dolarů (asi 240 milionů  korun).


    Oscarová noc dává podle odborníků inzerentům ideální příležitost oslovit  rozsáhlé a luxusní publikum a zároveň ukázat svoji sílu konkurenci. Vedle  Coca-Coly, nahrazující letos v oscarové reklamě svého rivala Pepsi-Colu,  využila této příležitosti pivovarnická firma Miller SAB, která zaujala  místo po konkurenčním výrobci piva Anheuser-Busch, inzerujícím při udílení  cen filmové akademie v minulých pěti letech.
    "Je to prestižní večer," říká viceprezident televize ABC pro obchod v  hlavním vysílacím čase Geri Wang. "Lidem se líbí být součástí půvabu, pompy  a obřadnosti. Dobře vědí, kdo další se také dívá," dodává.

Oscaři: jeden z nejsledovanějších pořadů roku

Sledovanost přenosu slavnostního udílení nejprestižnějších filmových cen světa patří ve Spojených státech k nejvyšším. Loni dosáhla 42 milionů diváků, uvedla společnost Nielsen Media Research. Podle jejího průzkumu jsou v této skupině nadprůměrně zastoupeni lidé rozhodující o firemních i rodinných nákupech, konkrétně vedoucí pracovníci, spotřebitelé s příjmem nad 100.000 dolarů ročně (2,4 milionu korun) a ženy. Zhruba kolem 60 procent televizního oscarového publika tvoří právě ženy.
    Mezi inzerenty při oscarové slavnosti se letos vrátily také L'Oreal, American Express, MasterCard, State Farm, McDonald's a M&Ms. Po sedmnácté za sebou odvysílá své spoty také General Motors. Společnost Kodak svými reklamami provází Oscary od jejich prvního ročníku v roce 1929.

 

Právě se děje

Další zprávy