Peking - Olympijské hry v Pekingu skončily a firmy sčítají zisky. Stovky milionů dolarů, které v průběhu her investovali, se jim mnohonásobně vrátí.
Průzkumy veřejného mínění ukazují, že průměrný Číňan je nyní mnohem ochotnější kupovat výrobky firem, které jsou s financováním olympijských her dlouhodobě spojovány.
Fantastické, úspěch, hlásí firmy
"Je to velký úspěch," potvrdil agentuře Reuters Gyehyun Kwon z firmy Samsung Electronics, která patří mezi dvanáct oficiálních partnerů her.
V souvislostech: Puma věří v Bolta. Jamajský sprinter jí zvyšuje zisky Olympiáda a alkohol? Pivovar Tsingtao si mne ruce |
"Zájem byl fantastický, televizní sledovanost rekordní a někteří atleti se navždy zapsali do historie," dodává Michael Lunch ze společnosti Visa.
Na boom se připravuje Coca-Cola a McDonald's. "Zaměřujeme se na Čínu jako na čtvrtý největší trh," potvrzuje mluvčí Coca-Coly Petro Kacur. Nárůst tržeb očekává také vedení McDonald´s.
Ještě optimističtější jsou největší oděvní formy Adidas a Nike.
Čína je nejrychleji rostoucí velkou ekonomikou na světě a nadnárodní podniky ji považují za klíčový trh pro celosvětový konkurenční boj. Adidas odhaduje, že do roku 2010 se Čína stane jeho druhým největším trhem po Spojených státech.
Ne každý hlásí zisk
Některé firmy od sponzorování olympijských her přesto upouštějí.
Čtěte také: Zlatá Špotáková může zazářit i v reklamách Phelps po triumfu zbohatne. Na Woodse a spol. ale nemá |
Nevýhodné se sponzorování her zdá čínskému výrobci počítačů, firmě Lenovo. "Příští olympiádu rozhodně sponzorovat nebudeme," tvrdí.
A to samé má v plánu společnost Eastman Kodak. "Toto je poslední rok, kdy sponzorujeme Hry. Momentálně to pro nás nemá cenu," potvrdil manažer Antonio Perez.
Je proto možné, že sponzorů olympijských her bude ubývat a zisky pár vyvolených porostou do neuvěřitelné výše.