reklama
 
 

Nápady, peníze, ambice: recese jako příležitost vydělat

21. 4. 2009 13:09
Podle magazínu se ale letos daří hlavně ropným a plynárenským gigantům

New York - I hospodářská deprese je příležitostí, pokud máte peníze, rozsah a ambice. Alespoň to píše prestižní magazín Forbes.

Pro pětadvacítku největších společností světa v žebříčku Global 2000 je nákup konkurentů, rozvoj technologií a vstup na nové trhy v současnosti výhodnější než kdykoli předtím.

Tyto firmy by se mohly řídit heslem šéfa Microsoftu Stevena Ballmera: "Navzdory ekonomice je důležité myslet na to, co je možné."

Forbes ohodnotil největší firmy světa z 26 odvětví na základě porovnání prodeje, zisku, aktiv a tržní hodnoty. Všechna kritéria měla přitom stejnou váhu. Měření letos zahrnulo celkem 62 zemí. A co z něho pro trh vyplynulo?

USA vedou, v žebříčku je i Kazachstán

I nadále dominovaly USA s 551 firmami. Je to přitom o dvě stovky méně, než v roce 2004, kdy byl tento žebříček publikován poprvé. Čína má v žebříčku 91 firem, Korea 61 a Indie 47. V měření zvaném Global 2000 se umístil také Kazachstán.

Významně se projevily i arabské země: Kuvajt, Saudská arábie a Spojené arabské emiráty - každá z těchto zemí zahrnuje alespoň deset firem.

Tržby podniků zahrnutých v Global 200 dosahují celkem 32 bilionů dolarů, 1,6 bilionů dolarů na zisku, 125 bilionů dolarů v aktivech a jejich tržní hodnota činí 20 bilionů dolarů. Počet zaměstnanců vzrostl téměř o tři miliony na 75,1 milionu.

Ropným firmám se daří

Analýza Global 2000 ukazuje, že i přes krizi v bankovním sektoru banky v žebříčku stále převládají, a to se 307 institucemi. Poděkovat za to mohou obřímu rozsahu jejich aktiv.

Ropný a plynárenský průmysl zahrnuje v měření dohromady 126 firem. Těm se daří jak v prodeji, v zisku, úspěšně roste i hodnota jejich akcií.

Kdo se na předních místech umístil konkrétně? Jedničkou je General Electric, který byl loni na druhém místě. Druhou příčku místo něj obsadil britský těžební gigant Royal Dutch Shell. Třetí je japonská automobilka Toyota.

autoři: Ekonomika, red eko | 21. 4. 2009 13:09

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama