San Francisco - Budoucnost amerického Yahoo nabývá zřetelnějších obrysů. A vyhlídky to nejsou růžové. Microsoft má zájem pouze o vyhledávací systém. Zbytek společnosti se rozprodá.
Zprávu o pokračujícím jednání mezi oběma firmami zveřejnila v neděli agentura Reuters s tím, že konkrétní výsledky jednání nejsou známy a firmy nechtějí o "společné" budoucnosti spekulovat.
Microsoft odtajnil plány
Po dvou dnech se objevily informace, že Microsoft má zájem pouze o to, co zbude z Yahoo po odprodeji zahraničního majteku - Yahoo Japan a Alibaba Group, tedy vyhledávač.
Cílem šéfů obou společností je tak jednoznačně zvýšit konkurenceschopnost na trhu internetové reklamy, kde vládne firma Google. V žádném případě však nepůjde o prodej celé společnosti, o které se mluvilo od února.
Nejcennější na Yahoo je vyhledávač
Cena, za kterou je Yahoo ochotno vlastní vyhledávací systém odprodat, zatím nebyla zveřejněna. Analytik Sandeep Aggarwal z investiční banky Collins Stewart odhaduje, že by mohl mít hodnotu 21 miliard dolarů.
"Microsoft má zájem hlavně o Yahoo Search," potvrdil Aggarwal agentuře Reuters. Hodnota majetkových účastí, které má Yahoo v zahraničí, údajně nepřesahuje deset miliard dolarů, shodují se experti.
S dosavasním vývojem v Yahoo nejsou spokojeni akcionáři, ani finančník Carl Icahn, který začal usilovat o hlasování o změnách ve vedení Yahoo.
ČTĚTE VÍCE: Zájem Microsoftu o Yahoo trvá. O prodej už nejde