Hugo Boss přišel vloni jen o 7 procent zisků. Chce růst

Veronika Skálová Veronika Skálová
12. 4. 2010 12:31
Německý módní dům se k nízkému poklesu zisků v krizi propracoval úspornými kroky
Obchod značky Hugo Boss.
Obchod značky Hugo Boss. | Foto: Reuters

Metzingen - Nekompromisní kroky v boji s ekonomickou krizí se vyplácí, potvrzuje svými výsledky německá módní společnost Hugo Boss. Ta zveřejnila své výsledky za loňský rok, kdy její zisk klesl o sedm procent. V roce, kdy módní dům Escada stáhly dluhy ke dnu a další prestižní značky počítaly ztráty dvojciferně, to není špatný výsledek.

Módní značka s téměř devadesátiletou tradicí zhoršila loni svůj čistý zisk o 7,1 procenta na 104 milionů eur. Její tržby klesly o 7,4 procenta a dosáhly 1,56 miliardy eur.

Hugo Boss se přitom snažil s dopady krize aktivně bojovat. Společnost uzavřela nevýdělečné obchody i některé předváděcí salony, vyjednala nové smlouvy s dodavateli a přestala doručovat zboží některým vysoce rizikovým klientům ve východní Evropě. Naopak posílila expanzi směrem do Spojených států.

A v restrukturalizaci chce jedna z nejznámějších módních značek pokračovat dál. To však neznamená, že nebude pokračovat ve svém rozmachu. Pro letošní rok plánuje otevření padesáti značkových obchodů.

Společnost Hugo Boss očekává, že zisk letos poroste rychleji než v loňském roce, který označila za jeden z nejnáročnějších.

Vlastníkem společnosti je od roku 2007 firma Permira, která vlastní 88 procent akcií. Od převzetí se hodnota akcií Hugo Boss pohybuje níž než akcie jejích konkurentů, jako je Polo Ralph Lauren nebo Burberry. Podle odborníků Reuters je to dáno menší průhledností kroků a velkými změnami v managementu firmy.

 

Právě se děje

Další zprávy