Google je čím dál zvědavější. To kvůli cílené reklamě

Petr Jemelka Petr Jemelka
12. 2. 2010 14:59
Google si bude pamatovat, co jsme vyhledávali.

New York - Google se chystá rozšířit svou "službu" AdSense - tedy cílenou reklamu, založenou na souvislosti zobrazované inzerce s vyhledávanými výrazy.

Až doposud cílená reklama fungovala v reálném čase. Tedy pokud se budete zajímat například o módu, je pravděpodobné, že vám Google nabídne reklamu na nejbližší butik (využije ještě informaci o Vaší IP adrese).

Nyní se ale situace mění. Google začne využívat paměť, čímž nabude monitoring vašeho chování na internetu nového rozměru. Informace o vyhledávaných a tím pádem i navštěvovaných stránkách se bude podle Googlu uchovávat "několik hodin," což znamená, že se cílená reklama může skládat z několika informací, které o vás Google získal.

Obrazně řečeno si Google sestaví Váš profil a podle toho na Vás bude chrlit reklamu. Analytik společnosti IDC Karsten Weide, však uklidňuje, že Google (zatím) nezajímají osobní informace. "Identifikují pouze váš počítač, neznají vaše jméno, ani adresu a upřímně je to ani nezajímá. Všechno, co chtějí vědět, je, co zajímá osobu, která zrovna pracuje s počítačem," cituje analytika server CNN.

Na druhou stranu není nikde psáno, že to někoho zajímat nezačne. Google se přitom netají tím, že postupně shromažďuje o svých uživatelích čím dál více informací.

"Během dvaceti let bude reklama cílená tak dokonale, že nepoznáte, že se jedná o reklamu," slibuje Weide.

 

Právě se děje

Další zprávy