Gigant Nestlé za první půlrok vydělal přes 100 mld. Kč

ČTK ČTK
9. 8. 2012 12:55
Firmě vadí kroky hypermarketů, které prodávají zboží pod vlastními značkami
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Ženeva - Největší světová potravinářská skupina Nestlé zvýšila v prvním pololetí čistý zisk o devět procent na 5,1 miliardy švýcarských franků (106,5 miliardy Kč). K růstu jí pomohla silná poptávka na rozvíjejících se trzích, zvýšení cen a redukce nákladů.

Firma, která působí rovněž v České republice, současně varovala, že zbytek letošního roku bude obtížný.

Tržby v pololetí stouply o 7,5 procenta na 44,1 miliardy švýcarských franků. Společnost však čelí zpomalení růstu poptávky na klíčovém trhu ve Spojených státech. Potýká se rovněž s rostoucí konkurencí, například ze strany supermarketů, které nabízejí své vlastní značky.

Analytici čekali menší zisk

Firma nicméně ve druhé polovině roku očekává pokles cen surovin, což by jí mělo pomoci dosáhnout dlouhodobých cílů. Pololetní výsledky navíc mírně překonaly očekávání analytiků, kteří podle průzkumu agentury Reuters počítali se ziskem 4,9 miliardy švýcarských franků při tržbách 43,8 miliardy.

Nestlé v Česku vyrábí v závodech Zora Olomouc a Sfinx Holešov cukrovinky pod tradičními tuzemskými značkami Orion, Bon Pari, Deli či Studentská pečeť. Nestlé také dodává na český trh například instantní kávy Nescafé, dehydratované kulinářské výrobky a tekuté koření Maggi nebo krmiva pro psy a kočky značky Purina.

 

Právě se děje

Další zprávy