Berlín - Německé cestovní kanceláře přišly na způsob, jak na turistech vydělat i v době krize. Začaly v daleko větší míře nabízet dovolené na zaoceánských výletních lodích a ukázalo se, že to skutečně to funguje - Počet Němců, kteří loni strávili dovolenou tímto způsobem, se oproti roku 2008 zvýšil o deset procent.
Cestovním kancelářím se tak daří měnit všeobecně rozšířený názor, že dovolenou na zaoceánské lodi tráví pouze zámožní důchodci.
Kromě velkých společností jako je například americká Carnival Cruises, vlastnícící šest lodí, se na německém trhu začínají prosazovat i menší poskytovatelé zájezdů, kteří se orientují na rozličné věkové skupiny i společenské vrstvy.
„Už neexistuje nic takového, jako typický turista na výletní lodi. Už to dávno není pro jen pro staré lidi. Ceny klesly a na trhu je stále prostor pro další konkurenci," potvrdil pro server Deutsche Welle analytik banky Bankhaus Lampe
Světoví šampióni
Němcům dlouhodobě patří světové prvenství v počtu uskutečněných dovolených. Ze statistik německé asociace cestovního ruchu vyplývá, že se Němci v minulém roce vydali na 75,5 milionu dovolených, přičemž většina z cest byla organizována cestovní kanceláří.
V jednom milionu případů se jednalo právě o výlet na zaoceánské lodi. K dovoleným na moři se pojí ještě jedna zajímavá statistika. Za posledních sedm let se počet výletů na zámořských plavidlech v celosvětovém měřítku zdvojnásobil.
Nejde jen o cestovky
Na prudkém rozvoji turistiky na zaoceánských lodích ale zdaleka nevydělají pouze organizátoři a distributoři zájezdů. Vzrůstající poptávka totiž stimuluje i německý lodní průmysl a s ním provázaná odvětví. Třiasedmdesát procent objednávek v minulém roce se týkalo právě výletních lodí.
Zvýšená poptávka je pro výrobce jako živá voda, protože produkce nákladních lodí v průběhu krize dramaticky klesla. Německým konstruktérům navíc silně konkurují výrobci lodí s Asie.