San Francisco - Rozhodnutí Ruperta Murdocha vyhnout se bojům kolem Yahoo bere za své. Microsoft chce právě díky News Corporation předejít možnému spojení Yahoo s AOL ze skupiny Time Warner.
Informují o tom americké deníky The New York Times a The Wall Street Journal.
Yahoo se brání ze všech sil
Yahoo se podle jejich zpráv snaží zabránit převzetí ze strany Microsoftu všemi prostředky. Údajně se již dohodl na dvoutýdenním zkušebním využití vyhledávací služby soupeřícího Googlu.
To se ale nelíbí představitelům Microsoftu.
"Obě společnosti kontrolují 90 procent trhu reklamy na internetu, což by v případě jejich spojení zásadně ovlivnilo trh," nechali se slyšet okamžitě po zveřejnění informace.
Microsoft má stále šanci
Únorovou nabídku Microsoftu, která stanovovala celkovou cenu na 44,6 miliard dolarů, vedení Yahoo stále odmítá. Považuje ji za příliš nízkou.
Zvýšení se však pravděpodobně nedočká, čemuž nasvědčují kroky Microsoftu, který hrozí násilným převzetím.
Pokud Microsoft přece jen uspěje, bude převzetí Yahoo jednou z největších akvizic.
O něco podobného se v roce 2000 pokusila internetová společnost America Online, která převzala mediální společnost Time Warner. Fúze se však nezdařila.