Londýn - Britská banka HSBC se omluvila 370 tisícům pojištěnců za ztrátu počítačového disku, který obsahoval jejich osobní data.
Podle informací, které zveřejnila většina britských deníku, je však disk s daty téměř bezcenný.
Data jsou bezcenná, brání se banka
Na disku chybí adresy i čísla bankovních kont. "Kromě jmen, data narození a skutečnosti, zda pojištěnec kouří, na disku nic nenajdete," tvrdí banka.
Všem postiženým pojištěncům se přesto hodlá individuálně omluvit a seznámit je průběhem vyšetřování.
Situace v České republice
Celou záležitost již prošetřuje britský Úřad peněžních služeb, který v případě pochybení rozhoduje o finančním postihu.
Disk se měl ztratil v polovině února, když ho britské vedení zaslalo poštou švýcarské zájišťovny Swiss Re. Důvodem pro výjimečný a zastaralý způsob předání informací byla nefunkční digitální technologie, kterou banka standardně využívá.
Nejde o nic výjimečného
V případě jedné z největších bank světa, britské HSBC, nejde o první pochybení. Nedávno byla tato bankovní instituce pokutována sumou 1,1 milionu liber za chyby při prodeji pojištění schopnosti splácet finanční závazky.
Podobný trest dostala v prosinci loňského roku pojišťovna Norwich Union Life. Za nedostatečnou ochranu dat ve svých call centrech zaplatila 1,26 milionu liber.
A minulý rok v únoru největší poskytovatel hypoték ve Velké Británii Nationwide musel po krádeži počítače s citlivými daty zaplatit pokutu 980 tisíc liber.
Že ztráty citlivých dat nejsou ve Velké Británii ničím výjimečným dokumentuje listopadové prohlášení berního úřadu, který přiznal, že ztratil detaily o každé rodiny v Británii s dětmi mladšími 16 let.