Amsterdam - O něco více, než předpovídali analytici, vydělal nizozemský řetězec Ahold. V letošním prvním čtvrtletí dosáhl provozního zisku 409 milionů eur, což představuje zvýšení o 3,3 procenta. Odborníci oslovení agenturou Reuters přitom předpovídali provozní zisk ve výši 404 miliard.
Společnost, která má v Česku supermarkety a hypermarkety Albert, také zvýšila své tržby o procento na 8,74 miliard. Zásluhu na tom měl především domácí nizozemský trh, který přinesl o 2,8 procenta vyšší tržby.
Právě náklonnost Holanďanů k "jejich" obchodu analytici podcenili. Očekávali zvýšení tržeb o 1,3 procenta. Nestrefili se však ani u vývoje tržeb v USA, odkud pochází 60 procent celkových tržeb Aholdu. Zatímco experti odhadovali zvýšení o 0,4 procenta, došlo k mírnému poklesu o 0,1 procenta.
Aholdu se vyplatila větší kontrola nákladů i zaměření na levnější sortiment v době nejhlubší recese. Řetězci se podařilo zvýšit podíl na trhu doma i v zahraničí.