Ahold dobře zvládl krizi, mírně zvýšil zisk i tržby

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
3. 6. 2010 10:45
Nejvíce Ahold podrželi "jeho" Nizozemci, kteří mu nasypali do pokladen o 2,8 procenta více na tržbách.
Albery v krizi vsadily na levnější sortiment a úsporu nákladů. Ilustrační foto.
Albery v krizi vsadily na levnější sortiment a úsporu nákladů. Ilustrační foto. | Foto: Ahold

Amsterdam - O něco více, než předpovídali analytici, vydělal nizozemský řetězec Ahold. V letošním prvním čtvrtletí dosáhl provozního zisku 409 milionů eur, což představuje zvýšení o 3,3 procenta. Odborníci oslovení agenturou Reuters přitom předpovídali provozní zisk ve výši 404 miliard.

Společnost, která má v Česku supermarkety a hypermarkety Albert, také zvýšila své tržby o procento na 8,74 miliard. Zásluhu na tom měl především domácí nizozemský trh, který přinesl o 2,8 procenta vyšší tržby.

Právě náklonnost Holanďanů k "jejich" obchodu analytici podcenili. Očekávali zvýšení tržeb o 1,3 procenta. Nestrefili se však ani u vývoje tržeb v USA, odkud pochází 60 procent celkových tržeb Aholdu. Zatímco experti odhadovali zvýšení o 0,4 procenta, došlo k mírnému poklesu o 0,1 procenta.

Aholdu se vyplatila větší kontrola nákladů i zaměření na levnější sortiment v době nejhlubší recese. Řetězci se podařilo zvýšit podíl na trhu doma i v zahraničí.

 

Právě se děje

Další zprávy