Brno – Rekordních 6,7 milionu cestujících loni přepravily žluté autobusy společnosti Student Agency na tuzemských i mezinárodních linkách. Oproti roku 2013 je to nárůst o téměř dvanáct procent. Obrat autobusové divize loni stoupl o patnáct procent na téměř 1,2 miliardy korun.
„Potvrdili jsme tak pozici lídra na trhu autobusové dopravy,“ říká ředitelka autobusové dopravy Student Agency Ivana Kašická. V roce 2014 firma vypravila více než 19 000 spojů, tedy o sedm procent více než v předchozím roce.
Vnitrostátní linky Student Agency loni využilo 5,65 milionu cestujících (84 procent), mezinárodní 1,06 milionu. Nejvyužívanější v tuzemsku zůstává linka Praha–Brno, ze zahraničních pak spoje do měst v okolních zemích, tedy do Vídně, Bratislavy, Budapešti, Berlína, v letní sezóně i do Paříže a Říma.
Loni začala společnost jezdit na lince z Prahy přes Jihlavu do Znojma a do Vídně, prodloužila svoji německou linku do Heidelbergu a Štrasburku. Až loni se mohly naplno projevit přínosy zavedení linek během roku 2013 z Brna do Českých Budějovic a z Prahy do Mostu a Chomutova. Naopak se nepodařilo získat licenci na linku z Plzně do Klatov.
Dopravce vysílá na linky 173 autobusů. Český trh už majitel společnosti Radim Jančura považuje za téměř naplněný, a tak další rozšíření plánuje především na Slovensku, ovšem pod značkou RegioJet. Pod ní už jezdí několik týdnů autobusy z Bratislavy do Nitry a Banské Bystrice. Tuto linku chce od 9. března posílit. V únoru také začala jezdit linka z Brna do Martina, která zajišťuje návaznost na žlutý vlak do Košic.
Hospodářský výsledek zveřejní firma přibližně za měsíc za celou skupinu, do níž patří i vlakový dopravce RegioJet. Firma také patří mezi významné prodejce letenek, v Praze spustila i taxislužbu Tick Tack.