Praha - Počet stížností na poštovní služby vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o víc než pětinu na 123 podání. Nejvíce si lidé stěžovali na dodávání zásilek a vyřizování reklamací. Vyplývá to ze zprávy Českého telekomunikačního úřadu.
Na problémy s dodáváním zásilek si stěžovalo 55 lidí, tedy o 22 procent víc než ve stejném období loni. S vyřízením reklamace na poště nebylo spokojeno 47 zákazníků, což je nárůst o dvě třetiny.
"Česká pošta se dlouhodobě potýká s nedostatkem pracovníků, a to jak kmenových, tak brigádníků, a z toho plynou tyto problémy při doručování. Problém najít nové zaměstnance se netýká pouze České pošty, ale firem napříč trhem. V celé České republice nám chybí stovky doručovatelů a stovky pracovníků přepážek," reagoval mluvčí pošty Matyáš Vitík.
Podnik má podle Vitíka největší problémy s náborem zaměstnanců ve větších městech a lokalitách, kde působí společnosti, které poptávají pracovníky na podobné pozice a České poště konkurují vyšší mzdou. V kritických lokalitách řeší aktuální nedostatek zaměstnanců buď formou přesčasů, nebo výpomocí z jiných provozoven.
Česká pošta provozuje přibližně 3200 poboček a zaměstnává 30 000 lidí.