Automobilka Škoda Auto přijala nová hygienická opatření, aby zabránila případnému řetězovému šíření nákazy koronavirem po návratu zaměstnanců z celozávodní dovolené.
Nabízí možnost testování na nákazu, zaměstnanci si ale musí test zaplatit. Vedení také opět doporučuje nosit minimálně jeden týden po návratu z dovolené roušky. Škodovka o tom informovala v tiskové zprávě.
"Opatření, která budou uplatněna ve všech třech českých výrobních závodech, mají zabránit řetězovému šíření nákazy, pokud některý zaměstnanec podniku onemocní koronavirem covid-19. Zdraví zaměstnanců je pro automobilku nejvyšší prioritou," uvedla automobilka ve zprávě.
Firma zajistila pro zaměstnance možnost testování formou takzvaných PCR testů. "Jsou k dispozici za příslušný poplatek především pro ty zaměstnance, kteří se vrací z rizikových oblastí do České republiky a musí se nechat testovat," uvedla Škoda Auto.
Využít testování ale může kterýkoliv zaměstnanec. Lidé, kteří byli v kontaktu s nakaženým člověkem nebo sami vykazují symptomy nemoci, mají využít bezplatné testování přes krajskou hygienickou stanici nebo svého lékaře.
Škoda Auto také nabádá zaměstnance k častější dezinfekci rukou, v celém závodě jsou rozmístěné dávkovače dezinfekce. "Útvarům, které mají možnost smysluplně využívat u svých zaměstnanců práci z domova, doporučuje automobilka v prvním týdnu po celozávodní dovolené navýšit množství vzájemně dohodnutého režimu mobilní práce až na 50 procent. Pomocí těchto opatření se dá snížit eventuální riziko nakažení a zabránit možné karanténě," uvedla Škoda.
Firma o nových opatřeních informovala zaměstnance již během celozávodní dovolené prostřednictvím SMS zprávy.
Škodovka zavedla rozsáhlá hygienická opatření také po obnovení výroby zastavené kvůli pandemii koronaviru. Návrat zaměstnanců v pondělí 27. dubna doprovodilo více než 80 hygienických opatření. Firma zaměstnancům poskytla roušky, pracoviště se pravidelně dezinfikovala.
Covid-19 nás neskolil. I přes celosvětovou pandemii koronaviru jsme v první půlce roku 2020 dosáhli provozního výsledku ve výši 228 milionů eur. Prodeje v posledních týdnech dokonce převyšují loňskou úroveň. Více zajímavých čísel a informací najdete na https://t.co/jbLZwdrTeT pic.twitter.com/PUARVoN90F
— skoda.cz (@skodacz) August 5, 2020
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34 tisíc lidí.