K poklesu přispěly nižší objem prodeje kvůli pandemii nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tyto negativní dopady částečně zmírnila optimalizace nákladů, oznámil mateřský koncern Volkswagen. Automobilka musela loni na jaře téměř na šest týdnů zastavit kvůli pandemii výrobu. Tržby mladoboleslavské automobilky klesly o 13,8 procenta na 17,1 miliardy eur (447,8 miliardy Kč).
Bonus se skládá z takzvaného variabilního podnikového bonusu ve výši 34 tisíc korun a dodatečné jednorázové platby ve výši šest tisíc korun.
"Obě strany jsou si vědomy toho, že situace zatížená pandemií kladla na všechny zaměstnance dodatečné nároky. Bezpečnostní a hygienická opatření mají dopad na práci všech zaměstnanců a vyžadují vyšší míru nasazení a disciplíny," stojí v dopisu podepsaném předsedou představenstva Thomasem Schäferem, členkou představenstva pro lidské zdroje Maren Gräfovou a předsedou podnikové rady Jaroslavem Povšíkem.
Kvůli negativním vlivům na finanční výsledky Škody Auto je letošní bonus zhruba poloviční oproti tomu, který dostali zaměstnanci v loňském roce. S bonusem 80 tisíc k loňské dubnové mzdě tak dostala řada zaměstnanců na účet přes 100 tisíc korun. Loni se jim také zvýšily tarifní mzdy od 1. dubna o 5,7 procenta, kolektivní smlouva platí do 31. března 2021.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.