Skandál s emisemi se týká i benzinových motorů, tvrdí německý deník Bild

ČTK ČTK
17. 11. 2015 12:55
Nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2) vozů koncernu Volkswagen se vyskytují u více typů motorů, než se dosud předpokládalo. Deník Bild tvrdí, že se nesprávné údaje týkají nejméně tří typů benzinových motorů. Celkový počet problémových aut podle listu zůstává stále 800 tisíc, protože u některých vozidel se podezření na manipulace s emisními údaji nepotvrdily.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Berlín – Problémy s údaji o emisích oxidu uhličitého (CO2) vozů koncernu Volkswagen se týkají i benzinových motorů. S odvoláním na zdroje z automobilky to uvedl německý deník Bild.

Volkswagen v minulosti uvedl, že kauza s emisemi CO2 se dotýká hlavně aut s dieselovými motory, nesrovnalosti objevil u jednoho mimořádně úsporného benzinového motoru. Podle zdrojů Bildu však jsou nesprávné údaje o emisích CO2 přinejmenším u tří typů benzinových motorů.

Problém se údajně týká litrových benzinových motorů s výkonem 95 koňských sil, které byly instalovány do vozů VW Polo a Seat Ibiza. Kromě toho je podezření na nesrovnalosti v emisních údajích i u litrového motoru o výkonu 115 koňských sil, který používá Seat Leon, a u benzinového motoru o objemu 1,4 litru určeného pro VW Jetta.

Vyšší emise CO2, než se oficiálně uvádí, znamenají, že taková auta mají i vyšší spotřebu pohonných hmot. Například v Německu by tak majitelé těchto vozů měli platit vyšší daň z vlastnictví motorového vozidla. Volkswagen už slíbil, že v případě vyměření dodatečné daně uhradí za motoristy nově vzniklé náklady.

Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zpočátku týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů, včetně 1,2 milionu aut české divize Škoda Auto.

Šéf Volkswagenu Herbert Diess se na Tokijském autosalonu omluvil za skandál kolem falšování testů emisí. Poslechněte si ho. | Video: Reuters
 

Právě se děje

Další zprávy