Berlín – Problémy s údaji o emisích oxidu uhličitého (CO2) vozů koncernu Volkswagen se týkají i benzinových motorů. S odvoláním na zdroje z automobilky to uvedl německý deník Bild.
Volkswagen v minulosti uvedl, že kauza s emisemi CO2 se dotýká hlavně aut s dieselovými motory, nesrovnalosti objevil u jednoho mimořádně úsporného benzinového motoru. Podle zdrojů Bildu však jsou nesprávné údaje o emisích CO2 přinejmenším u tří typů benzinových motorů.
Problém se údajně týká litrových benzinových motorů s výkonem 95 koňských sil, které byly instalovány do vozů VW Polo a Seat Ibiza. Kromě toho je podezření na nesrovnalosti v emisních údajích i u litrového motoru o výkonu 115 koňských sil, který používá Seat Leon, a u benzinového motoru o objemu 1,4 litru určeného pro VW Jetta.
Vyšší emise CO2, než se oficiálně uvádí, znamenají, že taková auta mají i vyšší spotřebu pohonných hmot. Například v Německu by tak majitelé těchto vozů měli platit vyšší daň z vlastnictví motorového vozidla. Volkswagen už slíbil, že v případě vyměření dodatečné daně uhradí za motoristy nově vzniklé náklady.
Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zpočátku týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů, včetně 1,2 milionu aut české divize Škoda Auto.