on
23. 11. 2018 0:00
Nezávislé sociálně ekologické hnutí (Nesehnutí) prozradilo na tiskové konferenci výsledky anticeny Sexistické prasátečko za rok 2018, ale zároveň i nejsexističtější reklamu za celou dobu konání soutěže. Hnutí po deseti letech se soutěží končí a hodlá se více věnovat vzdělávání.
Naposled a ve velkém stylu
Nezávislé sociálně ekologické hnutí (Nesehnutí) v pátek večer oficiálně vyhlásí vítěze soutěže o nejvíce sexistickou reklamu v Česku. Vyhlašování anticeny s názvem Sexistické prasátečko se letos uskuteční podesáté a naposled. Na letošní vítěze určené odbornou porotou i hlasováním veřejnosti se na Aktuálně.cz můžete podívat už nyní.
Jelikož se jedná o jubilejní ročník, měla veřejnost možnost hlasovat také o Prasátečku mezi prasátečky - tedy o tu nejsexističtější reklamu za posledních deset let. Deset finalistů nominovaly samy organizátorky.
"Lidé rozpoznávají sexismus v reklamě, sami sexistické reklamy označují jako reklamy vhodné do Prasátečka. Média se na nás obracejí, pokud se někde objeví výrazná sexistická prezentace. Firmy začínají na to, že byly v anticeně nominované, reagovat a komunikují s námi. Někteří dokonce reklamy stahují," vysvětluje Kristýna Pešáková z Nesehnutí důvody, proč soutěž letos končí.
Podle Pešákové se bude Nesehnutí nyní více věnovat výuce v oblasti sexismu. Hnutí také představilo publikaci Fighting sexism o sexismu ve společnosti.