S tratí pro rychlovlaky pomohou Česku Francouzi. Podívejte se na nové vizualizace

Francouzský rychlovlak TGV.
Příprava vysokorychlostních tratí v Česku nabývá konkrétnějších rozměrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž v pátek podle serveru Zdopravy.cz podepsala smlouvu o spolupráci s francouzským správcem infrastruktury Société nationale des chemins de fer français (SNCF). Podle SŽDC je typologie tratí francouzské SNCF velmi podobná typologii připravovaných pilotních úseků v Česku. Jde o tratě pro osobní dopravu s maximální rychlostí nad 250 km/h. Na snímku je spojení RS1 mezi Prahou a Brnem vedeno ve dvou alternativních větvích. Podle zpravodaje Aktuálně.cz však SŽDC zvažuje už jen severní variantu, která vede mimo Benešov.
Generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda podle serveru Zdopravy.cz uvedl, že jedním z cílů je zahájit výstavbu prvního úseku vysokorychlostní tratě v Česku do roku 2025. K tomu je podle něj potřeba převzení know-how od správce, který má s takovou výstavbou a provozem zkušenosti. (na snímku je nejnovější vizualizace VRT Přerov – Ostrava)
Jako pilotní úseky pro výstavbu vysokorychlostní tratě byly zvoleny takové, kde se neočekávají větší komplikace, řekl ve čtvrtek na Železniční konferenci v Dříteči na Pardubicku místopředseda hospodářského výboru Poslanecké sněmovny Martin Kolovratník (ANO). (na snímku je nejnovější vizualizace VRT Přerov – Ostrava)
Mezi pilotní úseky patří VRT Polabí na výjezdu z Prahy do Poříčan na Kolínsku, druhý je jižně od Brna a třetí z Přerova na Ostravu. Mají již schválené posudky vlivu na životní prostředí EIA a jsou v souladu s územními plány krajů, v nichž je pro ně vymezen koridor. (na snímku je nejnovější vizualizace VRT Přerov – Ostrava)
Foto: Wikipedia Commons
Michael Bouška Ekonomika ČTK Michael Bouška, Ekonomika, ČTK
12. 4. 2019 14:56
Příprava vysokorychlostních tratí v Česku nabývá konkrétnějších rozměrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž v pátek podle serveru Zdopravy.cz podepsala smlouvu o spolupráci s francouzským správcem infrastruktury Société nationale des chemins de fer français (SNCF). Konkrétně půjde o vytvoření Manuálu SŽDC pro projektování vysokorychlostních tratí (VRT) ve stupni Dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby. Cílem přitom je zahájit výstavbu prvního úseku vysokorychlostní tratě v Česku do roku 2025.
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 8 hodinami

Při nehodě auta a malotraktoru zemřel na Domažlicku starší muž

Jednu oběť má nehoda osobního auta a malotraktoru u Záhořan na Domažlicku. Auto zezadu narazilo do malého traktoru a jeho řidiče náraz vymrštil do příkopu, na místě zemřel. ČTK o tom informovala krajská policejní mluvčí Dagmar Jiroušková.

Nehoda se stala okolo 16:45 na silnici III/1836 u obce Záhořany. Řidič vozu Volvo ve věku 22 let jel ve směru od Záhořan na Spáňov. "Z dosavadního šetření vyplývá, ze řidič osobního vozidla zezadu narazil do vpředu jedoucího malotraktoru značky Vari, které řídil 77letý řidič. Po střetu byl řidič z malotraktoru vymrštěn do silničního příkopu. Při nehodě došlo k jeho zranění, kterému na místě podlehl," popsala Jiroušková.

Požití alkoholu a jiných omamných a psychotropních látek u řidiče osobního vozidla policisté na místě vyloučili. Okolnosti tragické nehody nyní policie vyšetřuje.

Zdroj: ČTK
Další zprávy