S tratí pro rychlovlaky pomohou Česku Francouzi. Podívejte se na nové vizualizace

Francouzský rychlovlak TGV.
Příprava vysokorychlostních tratí v Česku nabývá konkrétnějších rozměrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž v pátek podle serveru Zdopravy.cz podepsala smlouvu o spolupráci s francouzským správcem infrastruktury Société nationale des chemins de fer français (SNCF). Podle SŽDC je typologie tratí francouzské SNCF velmi podobná typologii připravovaných pilotních úseků v Česku. Jde o tratě pro osobní dopravu s maximální rychlostí nad 250 km/h. Na snímku je spojení RS1 mezi Prahou a Brnem vedeno ve dvou alternativních větvích. Podle zpravodaje Aktuálně.cz však SŽDC zvažuje už jen severní variantu, která vede mimo Benešov.
Generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda podle serveru Zdopravy.cz uvedl, že jedním z cílů je zahájit výstavbu prvního úseku vysokorychlostní tratě v Česku do roku 2025. K tomu je podle něj potřeba převzení know-how od správce, který má s takovou výstavbou a provozem zkušenosti. (na snímku je nejnovější vizualizace VRT Přerov – Ostrava)
Jako pilotní úseky pro výstavbu vysokorychlostní tratě byly zvoleny takové, kde se neočekávají větší komplikace, řekl ve čtvrtek na Železniční konferenci v Dříteči na Pardubicku místopředseda hospodářského výboru Poslanecké sněmovny Martin Kolovratník (ANO). (na snímku je nejnovější vizualizace VRT Přerov – Ostrava)
Mezi pilotní úseky patří VRT Polabí na výjezdu z Prahy do Poříčan na Kolínsku, druhý je jižně od Brna a třetí z Přerova na Ostravu. Mají již schválené posudky vlivu na životní prostředí EIA a jsou v souladu s územními plány krajů, v nichž je pro ně vymezen koridor. (na snímku je nejnovější vizualizace VRT Přerov – Ostrava) Zobrazit 9 fotografií
Foto: Wikipedia Commons
Michael Bouška Ekonomika ČTK Michael Bouška, Ekonomika, ČTK
12. 4. 2019 14:56
Příprava vysokorychlostních tratí v Česku nabývá konkrétnějších rozměrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž v pátek podle serveru Zdopravy.cz podepsala smlouvu o spolupráci s francouzským správcem infrastruktury Société nationale des chemins de fer français (SNCF). Konkrétně půjde o vytvoření Manuálu SŽDC pro projektování vysokorychlostních tratí (VRT) ve stupni Dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby. Cílem přitom je zahájit výstavbu prvního úseku vysokorychlostní tratě v Česku do roku 2025.
 

Právě se děje

Další zprávy