Opravu stavbaři dělali od 22. srpna. Provoz byl v každém pásu dálnice sveden do jednoho pruhu s omezenou rychlostí 80 kilometrů v hodině.
"Ve směru k Hradci Králové od Prahy bude provoz bez omezení od 12:00, ve směru na Prahu by omezení měla skončit v 16:00. Na D35 se již jezdí bez omezení," řekl v pátek dopoledne Rýdl.
Stavbaři za 47 dní opravili 380 tisíc metrů čtverečních povrchu dálnice. Cílem silničářů bylo podle Rýdla udělat opravu co nejrychleji s co nejkratším omezením pro řidiče. I proto byla jedním z kritérií soutěže nabídnutá doba výstavby.
"Firmy mají o tento způsob rekonstrukcí zájem. Je pro ně efektivní soustředěným nasazením techniky. Uvažujeme o jeho použití i při rekonstrukcích dalších úseků," řekl Rýdl. Samozřejmou podmínkou pro firmy je podle něj dodržení všech technologických norem a předpisů.
Stavební firmy nasadily na opravy D11 a D35 osm fréz a 105 nákladních vozidel na odvoz frézovaných materiálů a dovoz obalových směsí. Také vyměnily lanová svodidla ve středním dělícím pásu a vyměnily prvky dopravního značení. Nový povrch dálnice by měl při současné zátěži dálnic vydržet dalších alespoň 15 let.
Na dálnici D11 a D35 končí dneškem opravy povrchu vozovky. Aktuálně dokončujeme odstraňování provizorního dopravního značení. Od dnešního večera již pojedete v obou směrech bez omezení. pic.twitter.com/F20agLuQF5
— ŘSD Pardubický kraj (@RSD_Pardubicky) October 7, 2022
Nový asfaltový povrch dostala dálnice D11 mezi křižovatkou Pravy na 76. kilometru ve směru od Prahy a 88. kilometrem těsně před Hradcem Králové. Stavbaři také opravili mimoúrovňovou křižovatku Pravy.
Nový povrch dostaly mimoúrovňová křižovatka dálnic D11 a D35 Sedlice a tříkilometrový úsek dálnice D35 od křižovatky Sedlice směrem ke křižovatce u Opatovic nad Labem. Dodavatelem opravy bylo sdružení firem Eurovia CS, Strabag a M-Silnice.