reklama
 
 

Rozvoz jídla z restaurací míří do dalších měst. A zrychlí

17. 8. 2014
Foto: Thinkstock
Rozvážkové společnosti DámeJídlo a JídloTEĎ denně vyřídí tisíce objednávek. Jejich služby začínají ve velkém využívat místo chybějících kantýn i celé firmy.
Doporučujeme

Praha – Nechat si dovézt jídlo z oblíbené restaurace přímo domů nebo do kanceláře už není doména pouze Pražanů nebo obyvatel velkých měst. Zájem o rozvážku prudce roste, největší firmy na trhu, DámeJídlo a JídloTEĎ, proto vstupují do dalších měst, rozšiřují počet nabízených kuchyní a zrychlují rozvoz.

„Dosud jsme pokrývali Prahu, Brno, Ostravu, Plzeň a Liberec. V červenci jsme vstoupili do dalších deseti měst,“ říká zakladatel portálu JídloTEĎ Marc Westermann s tím, že impulzem pro rozšíření služeb už od července byly dobré ekonomické výsledky.

Firma zaznamenala jen mezi posledním kvartálem loňského a prvním kvartálem letošního roku nárůst tržeb o téměř 40 procent. Tržby mezi prvním a druhým kvartálem pak narostly o téměř třetinu. Přesné údaje ale sdělit odmítá.

Nově tak JídloTEĎ působí v Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Zlíně, Havířově, Mostě, v Ústí nad Labem, Teplicích, Frýdku-Místku a Pardubicích.

„V současné době jídlo rozvážíme po patnácti městech,“ shrnuje Westermann. A u tohoto počtu JídloTEĎ rozhodně zůstat nehodlá. „Službu chceme rozšiřovat ve všech městech, kde v tom vidíme smysl. Rozhodně to jsou krajská města, ale obecně jde o všechna sídla nad 50 tisíc obyvatel,“ dodává.

DámeJídlo: Hlavní je rychlost

Mnohem větší záběr má zatím o čtyři měsíce starší konkurent, DámeJídlo. Na trh vstoupil v listopadu roku 2012 a nyní působí ve 123 tuzemských městech, přičemž tržby se díky expanzi v porovnání s prvními měsíci roku 2013 více než zdvojnásobily.

Firma v současné době spouští rozvážky v Pardubicích a Olomouci. Další masivní expanzi zatím neplánuje. Zaměřit se chce ještě na okrajové části těch největších měst a poté spíše zkvalitňovat stávající služby a rozšiřovat spektrum typů kuchyní.

„Nyní jsme ve všech velkých městech a chceme se věnovat také edukaci trhu, především restaurací, díky čemuž by se nám mělo podařit snížit dojezdové časy,“ říká výkonný ředitel firmy DámeJídlo Lukáš Uhl, který na postu vystřídal zakladatele portálu Tomáše Čupra.

Firma za poslední rok dostala průměrnou dobu dojezdových časů pod jednu hodinu. „Další metou je rozvézt u většiny restaurací jídlo do 45 minut,“ prozrazuje Uhl.

Úplnou novinkou je služba DameJidlo Expres, kterou firma zavedla zatím jen v Praze. „V rámci nové služby rozvážíme jídlo v centru Prahy do 20 minut,“ dodává Uhl.

Služby pro piknikáře

Naopak konkurent se do expresních rozvážek zatím pouštět nehodlá. „Rychlost má podle nás vliv na kvalitu jídla a také způsob rozvozu na kole nebo skútru jídlu neprospěje. Je to cesta, kterou jít nechceme,“ říká Marc Westermann z konkurenčního JídlaTEĎ.

V rámci rozvoje společnosti tak hledá jiné cesty, jak ještě více zaujmout zákazníky. „Jako jednu z novinek jsme začali nabízet objednávky z podniku, který je ještě zavřený, nebo objednávku na druhý den,“ představuje novinku Westermann.

V červenci firma vyšla vstříc také příznivcům pikniků. V Riegerových sadech otevřela první pick up point, kde si mohou zákazníci objednané jídlo vyzvednout.

„U objednávek do parku někdy dochází k nedorozumění a omylům při domluvě místa doručení. Rozhodli jsme se proto vyjít zákazníkům vstříc a zařídit odběrové místo přímo u hlavního vchodu do Riegerových sadů,“ vysvětluje zakladatel JídloTEĎ.

Pokud lidé budou tuto novou službu využívat, plánuje ji JídloTEĎ rozšířit i o další místa v Praze a později s pick up pointy vstoupit také do ostatních měst.

Dovážka do firmy místo kantýny

Tržby rozvážkovým portálům pomáhají v poslední době zvyšovat firmy. Ty totiž hromadnými rozvážkami začaly kompenzovat chybějící kantýny.

„U nás se jedná zatím o desítky firem, ale pozorujeme prudký nárůst,“ říká Westermann.

DámeJídlo už spustilo pro firemní klienty věrnostní program. „Nabízíme bonus ve formě věrnostních kreditů z každé objednávky, a to až do výše deseti procent,“ prozrazuje Uhl.

Podle obou společností je stále nejoblíbenějším dovezeným jídlem pizza. Na paty jí ale šlape sushi, burgery nebo těstoviny.

Článek vyšel v pondělí 11. srpna 2014 v sesterském deníku Insider.

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama