Vajíčka, cukrovinky i tvrdý alkohol. Obchody před svátky očekávají o desítky procent vyšší prodeje

ČTK ČTK
25. 3. 2018 15:58
Poslední týden před Velikonocemi stoupnou prodeje některých potravin o desítky procent. České rodiny utratí v průměru za velikonoční nákupy potravin 1140 korun.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: ISIFA/Thinstock

Praha - Před Velikonocemi stoupají prodeje zejména potřeb na pečení, vajíček, cukrovinek, tvrdého alkoholu či jehněčího masa. České rodiny utratí v průměru za velikonoční nákupy potravin 1140 Kč. Prodeje potravin příští týden stoupnou o desítky procent oproti běžnému týdnu. Návštěvnost před svátky zvýší i to, že na Velikonoční pondělí musí být velké obchody zavřené. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

Velikonoční beránek.
Velikonoční beránek. | Foto: Isifa / Thinkstock

Do obchodů příští týden zamíří podstatně více lidí. "Nárůsty jsou v řádech desítek procent a zvyšují se s blížícími se svátky," řekl mluvčí Teska Václav Koukolíček. Podle Lidlu se s blížícími se Velikonocemi návštěvnost prodejen zvyšuje několikanásobně, a to především ve dnech těsně před svátky. Ty tak patří k nejsilnějšímu prodejnímu období hned po Vánocích.

"Zákazníci rádi pečou, a tak mají zájem o přísady na pečení beránků, mazanců a dalšího velikonočního pečiva. Nesmíme zapomenout na sladkosti pro koledníky, například čokoládová vajíčka, čokoládové zajíce a další cukrovinky," dodala mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Podle Globusu jsou mazance každým rokem oblíbenější. "Předpokládáme, že letos jich prodáme 140 tisíc kusů, pekařům projde rukama při jejich výrobě 10,5 tuny rozinek, sedm tun másla a pět tun mandlových plátků," uvedla Pavla Hobíková z Globusu. Jednoznačně nejprodávanější je podle ní mazanec s rozinkami a mandlemi.

"Co se týče alkoholických nápojů, zajímavé je, že dle našich zkušeností dávají zákazníci o Velikonocích přednost tvrdšímu alkoholu před vínem. Jeho prodeje stoupají o několik desítek procent, největší zájem je o sladké smetanové a vaječné likéry," uvedla mluvčí diskontů Lidl Zuzana Holá.

Albert loni před Velikonocemi prodal několik desítek milionů kusů vajíček. Podle průzkumu Ipsos pro tento řetězec si více než třetina českých domácností peče vlastní mazanec, beránka dokonce 40 procent domácností. "Dokazuje to i fakt, že prodej droždí, které je zásadní surovinou při přípravě mazance nebo jidášů, významně stoupá týden před velikonočním pondělím. Tento trend se týká i ostatních ingrediencí, jako je tuk, mouka, zmíněná vejce, rozinky nebo mandle," dodala mluvčí Barbora Vanko.

 

Právě se děje

Další zprávy