Prima určila datum, kdy omezí přetáčení reklam. Operátorům nabídne čtyři alternativy

Ekonomika Ekonomika
23. 2. 2022 10:28
Společnost Prima odložila o čtvrt roku termín, kdy začne omezovat přetáčení reklam na svých kanálech, které jsou dostupné u provozovatelů internetových televizí. Nová pravidla chce uplatňovat od června. Informovala o tom v úterý v tiskové zprávě. Prima se kvůli přetáčení reklam dostala do sporu s operátorem O2.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

Komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek sdělil, že se zavedení nových pravidel pro omezení přetáčení reklam posunulo u všech poskytovatelů služeb internetové televize (IPTV) na 1. června. Prima se podle něj rozhodla vyjít vstříc žádostem některých operátorů, pro které je zavedení nového technického řešení komplexní s ohledem na jejich platformy pro různá zařízení.

"Věříme, že tímto rozhodnutím získáme navíc dostatek času, aby operátoři mohli připravovaná řešení doladit a otestovat. Zároveň to všem umožní vysvětlit chystané změny divákům a zákazníkům," uvedl Pořízek. 

Prima na začátku února uvedla, že od 1. března ukončí distribuci svých kanálů ve službě O2 TV, protože se s operátorem nedohodla na podmínkách spolupráce. Podle O2 žádala Prima, aby byla od března ukončena možnost přetáčení programů, a to kvůli přeskakování reklamních bloků.

Mluvčí O2 David Solnař nyní sdělil, že odklad nových pravidel o čtvrt roku považuje za krok správným směrem, protože podmínky online distribuce televizních kanálů je potřeba důkladně připravit.

Prima podle O2 původně požadovala po poskytovatelích online vysílání, aby ukončili možnost přetáčení pořadů, nebo za zpětné zhlédnutí a přetáčení hradili platby navíc. Potvrdil to již dříve také operátor Vodafone. Mluvčí této společnosti Ondřej Luštinec uvedl, že Prima požadovala, aby každý, kdo bude šířit její programy, znemožnil od 1. března svým zákazníkům přeskakování nebo přetáčení reklamy. 

Prima podle Pořízka přichází kvůli přetáčení reklam v internetovém vysílání každoročně o stovky milionů korun. "Zdroje z reklamních příjmů jsou pro nás coby komerční televizi zcela zásadní. V praxi jde o hlavní zdroj financování výroby našich pořadů. Stále rostoucí trend zpětného sledování pořadů a s tím spojeného přetáčení reklam v kombinaci se všeobecným trendem růstu cen, který zvyšuje náklady na produkci pořadů, je pro naši skupinu nadále neúnosný," sdělil.

Prima operátorům nabídne celkem čtyři varianty přetáčení reklam. První možností je, že diváci budou moct reklamy přeskočit během zpětného sledování po méně než polovině reklamního bloku. V druhé bude televizní reklamní blok nahrazen kratší online reklamou a ve třetí variantě operátor zcela vykoupí práva na možnost přeskakování reklamy. Čtvrtou možností je, že operátor nezvolí žádnou z dříve zmíněných variant, a v tom případě bude podle Primy muset přetáčení reklamy zakázat.

Podle předchozích vyjádření O2 měla Prima přemrštěné finanční požadavky za zachování možnosti zpětného zhlédnutí a přetáčení programů. V konečném součtu by to podle operátora znamenalo zdražení měsíčních tarifů O2 TV o desítky procent. Prima to na začátku února popřela. Skupina tehdy uvedla, že za distribuci takzvaných lineárních kanálů a odloženou sledovanost požaduje navýšení poplatku méně než o pět korun v přepočtu na jednu domácnost.

 

Právě se děje

Další zprávy