Ekonomika,
ČTK
25. 1. 2020 14:53
Přesně před 85 lety si lidé v americkém Richmondu mohli jako první na světě koupit v obchodech pivo v plechovce. S myšlenkou uložit chmelový mok do plechovek přišel ve 30. letech minulého století malý pivovar z New Jersey. A brzy se to ukázalo jako krok správným směrem. Obliba plechovkového piva stoupá dodnes, a to i v dříve skeptickém Česku. Loni vzrostla jeho spotřeba o více než čtvrtinu.
Plzeňský Prazdroj
Stejný trend sleduje i největší český pivovar Plzeňský Prazdroj. Zvyšující produkci piva v plechovkách v Česku potvrzují i největší pivovary.
"Nejvíce piva prodáváme ve vratných lahvích a v sudech. Na třetím místě jsou plechovky, u kterých zaznamenáváme meziročně největší nárůst - jejich prodeje rostou od roku 2015 dvojciferným tempem," uvedl za Plzeňský Prazdroj Zdeněk Kovář.
Pro firmu předloni tvořilo pivo v plechovkách 18 procent prodejů. "Výhodu v tomto typu obalu konzumenti vidí v nízké váze nebo v poměrně rychlém vychlazení nápoje v ledničce. Vzhledem k tomu se ale také významně zabýváme jejich sběrem, tříděním a recyklací. Naše plechovky jsou již zhruba z poloviny vyrobené z recyklátu," dodal Kovář.
Podle Kováře je výhodou, že se nemusí využívat na výrobu plechovek z recyklovaných materiálů pouze již použité plechovky, ale stačí jakýkoliv využitý hliník - například z konzerv nebo obalů na spreje.