Před 85 lety napadlo Američany stáčet pivo do plechu. Vysmívaný obal teď dobývá Česko

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
25. 1. 2020 14:53
Přesně před 85 lety si lidé v americkém Richmondu mohli jako první na světě koupit v obchodech pivo v plechovce. S myšlenkou uložit chmelový mok do plechovek přišel ve 30. letech minulého století malý pivovar z New Jersey. A brzy se to ukázalo jako krok správným směrem. Obliba plechovkového piva stoupá dodnes, a to i v dříve skeptickém Česku. Loni vzrostla jeho spotřeba o více než čtvrtinu.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Petr Zikmund

Zvyšující produkci piva v plechovkách v Česku potvrzují i největší pivovary. Pivovar Budějovický Budvar v nich loni prodal přes pětinu piva, zhruba 370 000 hektolitrů.

Budvar, který v roce 2018 uvařil 1,602 milionu hektolitrů piva, prodal loni nejvíc, 59,2 procenta, piva v lahvích, vratných i nevratných. V plechovkách 23,2 procenta a 17,6 procenta v sudech a cisternách. "Vzhledem k tomu, že exportujeme zhruba 70 procent námi uvařeného piva, je podíl sudů a cisteren malý, v celosvětovém měřítku, v exportu, jsou tyto obaly minoritní," uvedl ředitel Budvaru Petr Dvořák.

V roce 2012, rok před tím, než Budvar zprovoznil linku na stáčení do plechovek, v nich prodal 74 000 hektolitrů. Nyní je to téměř třikrát tolik, přes 370 000 hektolitrů ročně. "Prodej piva v plechovkách dynamicky roste napříč trhy, jak exportního, tak tuzemského," uvedl Dvořák. Nárůst mezi lety 2015 až 2019 je o 66 procent. Podle informací z roku 2018 zvládne budvarská linka naplnit za hodinu 25 000 plechovek.

 

Právě se děje

Další zprávy