Stockholm - Oděvní řetězec H&M otevře v polovině června ve Švédsku první dva kamenné obchody s novou značkou Afound, která nabídne cenově zvýhodněné oblečení i od jiných značek.
Ve Stockholmu zahájí obchod prodej 14. června a v Malmö pak o dva dny později. Spolu s tím spustí řetězec také e-shop. I ten ale bude zatím dostupný pouze pro Švédy.
Jde o součást dlouhodobé strategie řetězce H&M rozšířit značku Afound do většiny švédských měst, uvedla firma. V průběhu roku budou otevřeny ještě další prodejny v Gothenburgu, Skärholmenu a Kristianstadu.
Podle ředitele nové značky Fredrika Svartlinga nabídnou obchody "velké množství atraktivních značek za opravdu dobré ceny".
"Někteří lidé by nás mohli nazývat outletem, ale naší vizí je dopřát zákazníkovi stylový i cenový ráj," dodává kreativní ředitel značky Mattias Ekberg.
V letošním roce H&M plánuje otevřít celkem zhruba 390 nových obchodů a 170 jich zavřít. Loni firma - po odečtení zavřených prodejen - otevřela 388 nových obchodů.
Loni firma spustila novou síť prodejen nazvanou Arket, postupně ji rozšiřuje do velkých evropských měst. Součástí je e-shop, dostupný i v České republice. Obecně mají být ceny v Arketu trochu vyšší, než jsou lidé zvyklí přímo v H&M. Arket chce být méně závislý na momentálních trendech a nabízet nadčasovější dámské, pánské i dětské oblečení a věci do domácnosti.
Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku klesl H&M zisk o 33 procent na 3,99 miliardy švédských korun (10,3 miliardy korun). Firma v prohlášení varovala, že má problémy s přizpůsobením svých aktivit na rychlý globální přesun zákazníků k nákupům přes internet.
V březnu začala firma prodávat produkty značek H&M a H&M Homes na čínské internetové platformě Tmall a letos spustí internetový prodej celkem na čtyřech dalších trzích, včetně Indie.