H&M spouští novou značku, e-shop už funguje i v Česku. Nabízí dražší oblečení i věci do domácnosti

Jana Králová
27. 8. 2017 19:30
První obchod nové sítě nazvané Arket se otevřel v Londýně, následovat mají další města. Současně začal fungovat e-shop.
První Arket v Londýně.
První Arket v Londýně. | Foto: H&M

Stockholm, Londýn - Švédský módní řetězec Hennes & Mauritz (H&M) spustil novou síť obchodů pod názvem Arket. První prodejnu otevřel v tomto týdnu na londýnské Regent Street, součástí je i kavárna s vegetariánskou nabídkou moderní severské kuchyně.

Na začátku září přibude obchod v Kodani, brzy pak mají následovat Mnichov, Brusel a londýnská Covent Garden.

Arket současně zprovoznil e-shop v 18 evropských zemích včetně České republiky, kde nabízí také dočasné slevy. Obecně mají být ceny v Arketu trochu vyšší, než jsou lidé zvyklí přímo v H&M.

Nová značka chce být méně závislá na momentálních trendech a nabízet nadčasovější dámské, pánské i dětské oblečení a věci do domácnosti. Nabízí jak vlastní značky z designérského studia ve Stockholmu, tak produkty jiných značek.

H&M je druhý největší prodejce oděvů na světě, od nové značky si slibuje posílení na trhu. Jeho největším konkurentem a světovou jedničkou je španělská společnost Inditex - majitel obchodů Zara, Stradivarius a Bershka. Podobné zboží prodávají i Topshop, C&A či americký řetězec Forever 21, který loni otevřel první obchod i v Praze.

"Musíme být rychlejší a flexibilnější, abychom se vyrovnali s prudkými změnami v oblasti prodeje módy," řekl letos na jaře agentuře Reuters šéf společnosti Karl-Johan Persson. H&M se mimo jiné snaží více investovat do logistiky.

Společnosti, která se tradičně zaměřuje zejména na takzvanou fast fashion − tedy módu, která se snaží kopírovat trendy z přehlídkových mol a co možná nejrychleji a za nízkou cenu je dostat k lidem, poslední dobou klesaly výdělky. Zisk za letošní druhé čtvrtletí už ale překonal očekávání analytiků.

Foto: Instagram

Za poklesem zisku stojí konkurence, časté slevy či vyšší výdaje na dlouhodobé investice. Silnější dolar zdražil nákupy, dopravu a výrobu oděvů - čtyři pětiny vznikají v Asii, kde H&M platí v dolarech. Problémy řetězci přidělal také britský konkurent Primark, který prodává za velmi nízké ceny. Tato společnost nedávno vstoupila do Německa, které je pro H&M nejsilnějším trhem.

Společnost H&M vznikla v roce 1947 a nyní má přes 4000 obchodů ve více než 60 zemích světa včetně České republiky. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories.

Foto: Instagram
 

Právě se děje

Další zprávy