reklama
 
 

Obchodníci s obuví a textilem mají kvůli EET obavu z další zátěže

20. 2. 2017
Obchodníci s textilem a obuví se obávají blížící se druhé vlny EET. Na některé nejasnosti nedostali odpovědi od ministerstva financí ani na dnešním semináři v Brně. Stěžují si především na administrativní zátěž, které je čím dál tím víc.
Doporučujeme

Brno - Drobní obchodníci s textilem a obuví mají před spuštěním druhé vlny elektronické evidence tržeb (EET) od 1. března obavy z administrativní zátěže, z dalších kontrol státní správy a ze sankcí za neúmyslná opomenutí či chyby.

Na seminář na brněnských veletrzích Styl a Kabo jich dorazilo několik desítek, aby získali od zástupce ministerstva financí a finančního úřadu informace o nových povinnostech. Na některé dotazy však jednoznačnou odpověď nedostali a zástupci státní správy uvedli, že se bude metodika ještě zpřesňovat.

"Před 25 lety, když jsem si v Brně založila obchod s textilem, tak jsem si myslela, že nakoupím a prodám. Bohužel to není pravda a zátěže je čím dál víc," řekla ČTK jedna z podnikatelek. Řada jejích kolegyň vnímá EET jako další zátěž, která jim ztěžuje obchodování.

Majitelé menších obchodů v sobě totiž koncentrují činnosti, pro které má velký řetězec specializované zaměstnance. "Člověk musí znát čím dál více zákonů, musí dělat čím dál víc administrativy, čím dál víc papírování, a přitom se musí soustředit na běžnou obchodní činnost, aby prosperoval," řekla majitelka obchodu z menšího města.

S množstvím povinností roste obava z chyb a následných sankcí. "Nemůžu být pořád na prodejně a kontrolovat prodavačky. Když udělá chybu, nemusím na to přijít a pak mi hrozí pokuta," řekla další z podnikatelek.

Divily se také tomu, že některé věci nemá ministerstvo zcela dořešené a nemá jasnou metodiku. V diskusi se podle nich například nepodařilo vyjasnit, jak postupovat při evidenci dárkových poukazů a následné koupě s jejich využitím.

Prodejci se také obávali situace, která je nejběžnější u e-shopů, kdy si zákazníci objednají různé zboží a část vracejí, protože jim nevyhovuje. Obchodník v takovém případě nejprve zaeviduje tržbu a po vrácení zboží zadá storno tržby. Pro mnohé to může znamenat desítky či stovky stornovaných položek týdně, mají pocit, že se tím stávají podezřelými.

Jak takové případy hodlá finanční správa posuzovat, není zřejmé. U hospod a restaurací totiž není storno tržby obvyklé. "Možná by bylo vhodné, aby oborové asociace vypracovaly zprávu o tom, jak často je běžné, že se tržby stornují," řekl Lukáš Kozák z ministerstva financí.

Majitelky obchodů předpokládají, že se vypořádají s EET stejně jako s různými staršími nařízeními a požadavky. Mnohé si však nejsou jisté, jak dlouho ještě dokážou své obchody provozovat.

autor: ČTK

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama