reklama
 
 

Nový Gmail přichází. Mění vzhled a přidává řadu funkcí, třeba samozničení zpráv

26. 4. 2018 10:55
Mezi nejvýraznější změny patří možnost skrýt e-maily na předem stanovenou dobu. Další novinky směřují k vyšší bezpečnosti a důvěrnosti.

Mountain View, Praha - Společnost Google spustila novou verzi Gmailu, nejrozšířenější e-mailové služby na světě. Výraznější změnou než úprava vzhledu jsou nové funkce, které usnadňují práci s e-maily. Google chce novými funkcemi oslovit i platící firemní zákazníky.

Gmail nabídne dva nové způsoby, jak mohou e-maily zmizet. První funkcí tohoto typu je možnost uspání příchozích zpráv do doby, než nastane správný čas k jejich použití. Zobrazení e-mailu lze odložit na ráno dalšího dne, na víkend, na začátek příštího týdne či na neurčito. Kromě toho si uživatelé mohou zvolit také konkrétní datum a čas, kdy se e-mail znovu objeví. Všechny odložené zprávy lze také zkontrolovat ve složce Odložené.

Druhý režim mizení zpráv nastavuje odesílatel pro příjemce. Bezpečné samozničující zprávy jsou jednou ze složek nástrojů pro řízení práv k informacím. Po předem nastavené době se takto označené e-maily nenávratně smažou. Kromě toho lze zakázat přeposílání zpráv, tisk e-mailů nebo stažení jejich obsahu.

Ještě vyšší úroveň důvěrnosti pak přidává systém dvoufázového ověření příjemce. Obzvláště důležité e-maily bude možné "zašifrovat", přečíst si je bude moci pouze uživatel po zadání bezpečnostního kódu zasílaného prostřednictvím SMS.

Gmail v nové podobě umožní také znovuobjevit "zapomenuté" e-maily. Nejspíše zatím pouze v angličtině bude Gmail po nějaké době upozorňovat na e-maily, které obsahují výzvu k odpovědi. Na řádku s takovou zprávou zobrazí oranžovým písmem dobu od přijetí s otázkou "Odpovědět?".

V angličtině pak bude možné i ve webové verzi Gmailu používat automaticky nabízené odpovědi vytvořené na základě strojové analýzy textu. Google přitom firemní zákazníky upozorňuje, že obsah e-mailů nepoužívá k cílení reklamy.

Součástí nového Gmailu je také zvýšená úroveň zabezpečení. Google uvádí, že dokáže zablokovat 99,9 procenta všech e-mailů obsahujících škodlivý kód. U podezřelých e-mailů bude nově zobrazovat mnohem výraznější varování před potenciálními hrozbami.

Integrované aplikace a lepší ovládání

Další výraznou změnou je integrace kalendáře, poznámkového bloku Keep a nového úkolovníku přímo do Gmailu. Obsah kalendáře, uložené poznámky nebo úkoly tak lze zobrazit v témže okně prohlížeče bez otevírání nového okna nebo záložky. Firemní zákazníci navíc budou mít možnost přidat i další aplikace zobrazované tímto způsobem.

Výrazná je změna vzhledu celé služby. Ve výchozím nastavení se místo standardní ikony sponky indikující přítomnost přílohy uživatelé dočkají ikon s typem a názvem souboru. Otevřít přílohu pak lze kliknutím na ikonu souboru i bez otevírání samotné e-mailové zprávy.

Drobné zpříjemnění práce s e-maily pak nabízí "plovoucí" tlačítka akcí. Při najetí myší na e-mail se na konci řádku zobrazí ikony pro archivaci a smazání zprávy, označení jako nepřečtené a tlačítko pro odložení zprávy na později. U pozvánek pak bude moci bez otevření celého e-mailu potvrdit účast.

Něco hned, něco až za pár týdnů

Google spouští inovovaný Gmail postupně. Běžným uživatelům nabízí možnost přepnout na nový vzhled okamžitě. Stačí klepnout myší na ikonu ozubeného kola v pravém horním rohu a vybrat první nabídku.

Ve firmách s placeným přístupem k G-Suite, kde má nový Gmail mnohem větší potenciál, je nová podoba Gmailu dostupná v rámci předběžného přístupu. To znamená, že aktivovat nový design se všemi novými funkcemi může pouze správce služby.

V současnosti v nabídce funkcí chybí režim zvýšeného soukromí se samozničujícími zprávami, omezením přístupu k přeposílání či stahování obsahu a možností dvoufázového ověření uživatele při přístupu k důvěrným zprávám. Tyto funkce plánuje Google uvolnit v následujících týdnech.

autor: Otakar Schön | 26. 4. 2018 10:55

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama