Nová pojišťovna Colonnade se zaměří na podniky a motoristy, vlastní ji Kanaďané

Janis Aliapulios Janis Aliapulios
31. 3. 2016 9:49
Do oblasti pojišťovnictví v Česku přichází kanadská finanční skupina Fairfax. Od australské pojišťovny QBE přebírá její tuzemské aktivity. Pod značkou Colonnade Insurance chce v segmentu průmyslového pojištění konkurovat i velkým skupinám jako je Generali nebo VIG. Nabídne také specializované produkty pro motoristy.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha – Na český trh s pojištěním přichází kanadská finanční skupina Fairfax Financial Holdings. Ta už na začátku loňského roku převzala tuzemské aktivity australské pojišťovací společnosti QBE, nyní převod dokončila. „Od dubna budeme nabízet svoje služby pod novou značkou Colonnade Insurance," říká Dominik Štros, který nově vznikající českou pobočku řídí. Firma už pod stejným názvem působí v Maďarsku, v květnu vstoupí i na Slovensko.

V Česku se Colonnade Insurance chce zaměřovat na dvě hlavní oblasti. První z nich je pojištěníprůmyslu a podnikatelů, kde plánuje konkurovat mimo jiné i velkým skupinám jako Generali nebo VIG, do níž patří Česká podnikatelská pojišťovna a Kooperativa. Podnikům nabídne například pojištění strojů, elektroniky, vnitrostátní přepravy, odpovědnosti nebo skupinové cestovní a úrazové pojištění.

Druhou oblastí, na které chce nová Colonnade Insurance stavět, jsou specializované produkty pro motoristy, které slouží jako doplněk k povinnému ručení a havarijnímu pojištění. "Jedná se například o pojištění Gap, což je rozdíl mezi pořizovací a časovou cenou vozu v případě totální škody. Pokud vám po dvou letech ukradnou auto, nedostanete částku, kterou jste při nákupu zaplatili. Bude snížená o amortizaci a my pojišťujeme ten rozdíl," upřesňuje Štros. Kanaďané tak budou dále rozvíjet dvě hlavní oblasti, ve kterých v Česku působila už australská QBE.

Zákazníky chce Colonnade Insurance oslovovat prostřednictvím sítě pojišťovacích makléřů. Ti by měli vyhledávat především klienty, kteří mají dobrý přístup k prevenci škod a k řízení rizik. Oslovovat budou nejen největší firmy v zemi, ale také malé a střední podniky. V tomto segmentu vidí ředitel české pobočky Colonnade Insurance Dominik Štros potenicál zejména díky změnám, které přinesl nový občanský zákoník a nový zákon o obchodních korporacích. Na základě změn v zákonech roste podle Štrose poptávka po pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozní činností či výrobkem, nebo odpovědnosti členů statutárních orgánů.

Firma chce české zákazníky přitáhnout především osobním přístupem, rychlostí a flexibilitou v případě řešení škod. Zdůrazňovat bude také stabilní finanční zázemí jejího kanadského vlastníka, který se s hrubým předepsaným pojistným ve výši 8,7 miliardy dolarů dosaženým v roce 2015 řadí mezi největší světové pojišťovny. Díky tomu bude Colonnade Insurance podle ředitele její české pobočky schopna přejímat i velká a složitá rizika.

Do oblasti životního pojištění se Colonnade Insurance vstupovat nechystá, má ale v plánu nabídnout nové produkty v oblasti specializovaného doplňkového pojištění pro motoristy. Prodávat je chce nejen prostřednictvím makléřů, ale také ve spolupráci s autosalony. Uvažuje i o využití netradičních prodejních kanálů. Pojištění by mohli nabízet například telefonní operátoři nebo prodejci jízdních kol, brýlí či ochranných pomůcek. "Budou nás zajímat speciality, které často zůstávají mimo zájem velkých pojistitelů," dodává Štros.

 

Právě se děje

Další zprávy