Na lince z Prahy do Ostravy zmizí úzké hrdlo. V Česku tak vznikne nejdelší tunel

on on
17. 1. 2019 9:55
Ministerstvo dopravy se domluvilo na modernizaci nejpomalejšího úseku linky z Prahy do Ostravy. Mezi Ústím nad Orlicí a Chocní tak v roce 2026 vznikne jedna z největších staveb na české železnici. O přípravách na budování koridoru informuje server Zdopravy.cz.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: České dráhy

O modernizaci úseku se na ministerstvu dopravy hovoří již dlouhou dobu. Změnu přinesla až studie proveditelnosti Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která označila stavbu za dostatečně ekonomicky výhodnou.

V úseku, kterým denně projede zhruba 150 vlaků, tak vzniknou dva tunely. Hemže (1,157 kilometru) a Oucmanice (4,985 kilometru). Odhadované náklady se pohybují okolo 15 miliard korun. Tunel Oucmanice by se tak stal nejdelším tunelem v Česku, píše server.

Podle návrhu by mohly vlaky projíždět tunely až rychlostí 200 kilometrů v hodině. V současnosti vlaky na úseku mohou jezdit maximálně 120kilometrovou rychlostí.

 

Právě se děje

Další zprávy