Praha – Do telekomunikačního byznysu se pouští i miliardář Jiří Šimáně, spolumajitel Českých aerolinií a Unimex Group, provozující Travel Service či síť hobbymarketů Uni hobby.
Příští čtvrtek představí virtuálního operátora pod značkou Gorila Mobil. Podle informací Hospodářských novin má sázet hlavně na mladé a mobilní internet.
Utajovaný projekt na sebe v netradiční komunikační kampani zatím prozradil pouze to, že bude stavět hlavně na „datové komunikaci“. Zacílením marketingu pak míří především na mladší klientelu, kterou by měly oslovit i tarify postavené na mobilním připojení k internetu.
Trumf pro padesátičlenný trh
Právě to by mohlo být trumfem, jak chce Gorila Mobil proniknout na český trh s již padesáti virtuálními operátory. Ti se zatím zaměřují hlavně na nižší segment zákazníků s levnějším voláním a nabídkou datových tarifů, která nemůže cenou ani limity pro stahování dat konkurovat tradiční trojici operátorů.
Právě orientace na data je přitom dnes tématem pro telekomunikační společnosti v celé Evropě. Operátoři se postupně přeorientovávají z tradičního volání a SMS na tarify postavené na rychlém internetu. Vede je k tomu rozšiřování nových mobilních datových sítí čtvrté generace, které se začínají rozšiřovat i v České republice.
Větší nezávislost?
Nový virtuální operátor má podle informací Hospodářských novin fungovat v síti O2. Mluvčí Telefóniky Hany Farghali odmítl tyto plány jakkoliv komentovat. Pro O2 by ale silný partner jako Unimex zapadal do nastavené strategie, kdy zatím spolupracuje jen s vybranými velkými společnostmi, jako je Ringier, Tesco nebo ČEZ.
Gorila Mobil by také mohl mít relativně větší nezávislost na mateřském operátorovi než konkurence. Naznačují to i pracovní nabídky Unimexu žádající širokou paletu telekomunikačních profesí.