reklama
 
 

Menší, ale prostornější. Japonský konkurent Boeingu a Airbusu se chystá do vzduchu

16. 6. 2019 16:11
Japonská společnost Mitsubishi Aircraft se po více než půl století blíží spuštění provozu prvního japonského civilního letadla. Nyní potřebuje dostat na palubu stroje nazvaného SpaceJet regulátory a zákazníky, napsal server televize CNBC. Japonsko je tak o krok dál ve snaze vybudovat letecký průmysl, který by se mohl poměřovat s některými světovými hráči v odvětví.

Plány, jak letoun, dlouho sužovaný průtahy ve výrobě, dostat do vzduchu, společnost představila před zahájením pařížského aerosalonu. Ten otevřel brány v neděli 16. června.

Vylepšila design menšího ze dvou strojů řady Mitsubishi Regional Jet (MRJ), M100, prodloužila palubu a zmenšila křídla. Interiér letounu bude představen na aerosalonu v Paříži. Společnost nedávno zahájila zkušební lety většího letadla SpaceJet M90. Stroj s 88 sedadly uletí před 2000 kilometrů, tedy zhruba vzdálenost mezi New Yorkem a Miami.

Oproti letounům Boeingu a Airbusu, které pojmou 150 až 200 pasažérů, japonské letadlo odpovídá současnému trendu menších strojů, které nabízí větší palubní prostor, větší kabinové úložné prostory i prostornější sedadla.

O stroj M90 mají zájem japonské aerolinky All Nippon Airways (ANA) a severoamerický regionální přepravce SkyWest, který spolupracuje se společnostmi United Airlines, American Airlines a Delta.

Počátky programu Mitsubishi Regional Jet sahají na začátek 21. století. Vývoj letounů se 70 až 90 sedadly cílil na trh Spojených států. První zkušební let se namísto původně plánovaného roku 2013 uskutečnil v roce 2015, dodávky strojů leteckým společnostem byly odloženy na rok 2020.

autor: ČTK | 16. 6. 2019 16:11

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama