reklama
 
 

Hračku ne, raději knihu. McDonald´s upraví dětské menu, v Česku nasadí papírová brčka

1. 2. 2019 10:43
Restaurace McDonald´s v Česku skončily loni s prodejem džusů a mléčných koktejlů v plastových kelímcích. Ušetřily tak podle výroční zprávy řetězce 70 tun plastu. Společnost začíná tento týden také testovat výměnu plastových brček za papírová.

"V loňském roce jsme nahradili plastové kelímky pro mléčné koktejly a džusy a v současné době je více než 80 procent našich obalů papírových," uvedla PR ředitelka řetězce Zuzana Svobodová.  

Dodala, že tento týden začíná společnost ve 20 českých restauracích testovat papírová brčka. "Jsme hodně zvědaví, jak tuto změnu přijmou naši zákazníci," uvedla Svobodová.

McDonald´s oznámil, že do roku 2025 hodlá všechny obaly posílat na další zpracování. Na výrobu bude řetězec používat pouze recyklované nebo plně certifikované materiály.

Řetězec podle slov Svobodové zajišťuje opakované využití veškerých obalů od dodavatelů, papírové obaly od jídla prodávaného zákazníkům, některé plastové obaly ale i použitý olej z fritéz anebo organický odpad. 

Do roku 2030 si dává si za cíl snížit emise skleníkových plynů o 36 procent na úroveň roku 2015, ať už z provozu svých restaurací nebo vznikající dopravou surovin.

McDonald´s se také rozhodl pozměnit marketing dětského menu. Děti, které si objednají Happy Meal, si mohou nově vybrat, zda dostanou k jídlu hračku nebo knížku. Řetězec bude vydávat kapitoly příběhu pro děti na pokračování. Dva nové díly vyjdou každých osm týdnů. Knížky budou dostupné také v digitální verzi na webu McDonald´s.

"Doufáme, že nabídka knížek zaujme jak rodiče, tak děti a novinku v naší nabídce vyzkouší a třeba některé z dětí i přivede k větší zálibě ve čtení," řekla ředitelka.

Hrubé konsolidované tržby v korunách

2012 4 167 396 000
2013 4 091 603 102
2014 4 164 920 212
2015 4 366 978 821
2016 4 572 441 746
2017 5 180 961 420
2018 5 814 718 292

Zdroj: McDonald´s ČR

Tržby rostou

Podle zveřejněné výroční zprávy tržby firmy v tuzemsku loni vzrostly o 12,2 procenta. Za hamburgery, hranolky a další potraviny loni zákazníci v tuzemských 99 restauracích utratili 5,81 miliardy korun. 

Loni řetězec otevřel tři nové franšízové pobočky a zavedl novinky, jako možnost rozvozu pomocí služby Uber Eats. Společnost loni investovala přes 140 milionů korun, peníze šly například do nového typu kuchyní a do digitalizace provozu. Letos firma plánuje rozšiřovat donášku jídla ke stolům a dovážku jídel ve více městech.

Čeští zákazníci řetězce v roce 2018 snědli 5, 5 milionu vajec, hovězího masa na hamburgery se spotřebovala 2 750 tun. McDonald´s v Česku podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřel první provozovnu.

Agentura ČTK připomíná, že čistý zisk konkurenční polské společnosti Amrest, která v tuzemsku provozuje řetězce rychlého občerstvení KFC a Burger King, se předloni meziročně zvýšil zhruba o pětinu na 228, 3 milionu korun. Tržby vzrostly o podobný podíl na 3,1 miliardy korun.

autor: | 1. 2. 2019 10:43

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama