Lufthansa zpravidla na vnitrostátních letech po Německu prodělává, což může být dalším popudem k přechodu na železniční spojení. Mluvčí těchto největších evropských aerolinek nicméně konstatoval, že Lufthansa před zrušením jakékoli letecké linky vyhodnotí, jak nová služba vyhovuje zákazníkům.
Tlak na letecké společnosti, aby snížily své emise uhlíku, zesílil poté, co vládní pomoc aerolinkám v době pandemie covidu-19 zvýšila ve vlajkových podnicích vliv státu. Záchrana Air France tak byla podmíněna tím, že letecká společnost uspíší přechod k ekologičtějšímu provozu. To zahrnuje i citelnou redukci letů, u nichž existuje alternativní spojení vysokorychlostní železnicí.
Pomoc rakouské vlády tamní divizi Lufthansy Austrian Airlines podobně zahrnuje zvýšené poplatky za lety do 350 kilometrů, pro něž z Vídně existuje alternativní železniční spojení kratší než tři hodiny.
Lufthansa uvedla, že zákazníci, kteří budou chtít využít služeb Deutsche Bahn, si budou moci lístky do vlaku koupit prostřednictvím letecké společnosti. Ceny budou zahrnovat rychlejší odbavení na letišti.