Londýn - Maloobchodní společnost Tesco se rozhodla vstoupit na silně konkurenční trh s tablety. Firma nabídne zákazníkům vlastní levný tablet pod názvem Hudl a doufá, že jí nový přístroj pomůže přilákat zákazníky k nákupu přes internet a zvýšit tržby z prodeje digitálního obsahu.
Hudl má obrazovku o úhlopříčce sedm palců (17,8 centimetru) a používá operační systém Android firmy Google. Jeho cena bude 119 liber (3660 korun). Firma slibuje až devítihodinovou životnost baterie a 16 GB paměti, kterou lze rozšířit na 48 GB.
Prodej začne 30. září. Mezi bonusy pro držitele Tesco Clubcard má patřit i bezplatné sledování filmů výhradně pro majitele těchto věrnostních karet. .
Podle britského telekomunikačního regulátora OFCOM nemají tři čtvrtiny britských domácností tablet. Průzkum společnosti Tesco ukázal, že technologie je pro ně příliš drahá nebo složitá. Právě to se nyní firma pokusí změnit.
Tesco je třetí největší maloobchodní firmou na světě. Firma se snaží posílit své postavení na domácím trhu, kde dlouho ztrácí podíl na úkor konkurentů. Letos se firma musela vyrovnat s několika problémy, včetně odhalení, že v některých jejích výrobcích bylo nepřiznané koňské maso, napsala agentura Reuters.
Tesco letos odepsalo asi 3,5 miliardy dolarů z hodnoty svých globálních aktivit a opustilo Spojené státy. Loni ukončilo devítiletou snahu prosadit se v Japonsku. Asi dvě třetiny příjmů společnosti plynou z jejích aktivit v Británii. Zde ale stále více zákazníků dává přednost před návštěvou velkých obchodů nákupům přes internet.
Tesco působí i na českém trhu, kam vstoupilo v roce 1996. V současné době provozuje v tuzemsku 232 obchodů, 19 čerpacích stanic a sedm obchodních center.