Lev koupil Tygra. Leo Express nyní vlastní i polské autobusy TigerExpress

Petr Koděra Domácí Petr Koděra, Domácí
Aktualizováno 8. 6. 2016 15:21
Po čtyřech letech provozu koupil soukromý železniční a autobusový dopravce Leo Express jinou společnost, a sice polský TigerExpress. Ten provozuje autobusy a minibusy především mezi Českem a Polskem, Leo Expressu tím přibylo šest nových linek a asi čtyřicet spojů denně, například do Vratislavi, Vídně či Košic. Ročně by akvizice měla přinést Leo Expressu přes 80 tisíc nových pasažérů. "Spojení s TigerExpressem významně posiluje naše přední postavení dopravce na česko-polském a slovenském dopravním trhu," podotkl CEO Leo Express pro Evropu Peter Koehler.
Mikrobus společnosti TigerExpress.
Mikrobus společnosti TigerExpress. | Foto: Jan Mudra

Praha - Soukromý železniční a autobusový dopravce Leo Express poprvé ve své téměř čtyřleté historii koupil jinou firmu. Převzal stoprocentní podíl v polské společnosti TigerExpress, který je předním provozovatelem autobusů a minibusů zejména mezi Českem a Polskem. Leo Express tak rozšířil svoji síť o dalších šest linek a čtyřicítku nových spojů denně na trasách do Krakova, Vratislavi, Katovic, Vídně či Košic. Jízdenky je na nich možné nakupovat od středy.

"Jsem rád, že naše skupina roste nejen organicky, ale také díky akvizicím," řekl šéf Leo Expressu Leoš Novotný.

"Spojení s TigerExpressem významně posiluje naše přední postavení dopravce na česko-polském a slovenském dopravním trhu," podotkl CEO společnosti Leo Express pro Evropu Peter Koehler. Finanční detaily transakce firmy nyní odmítly zveřejnit.

Oranžové minibusy polské firmy, které nabízejí devět nebo dvacet míst, zatím zůstanou pod svou značkou, rezervační systémy obou firem však budou navzájem prodávat jízdenky druhého dopravce i kombinované spoje. 

Peter Jančovič, který byl dosavadním vlastníkem TigerExpressu, se stal partnerem v Leo Expressu a současně jejím obchodním ředitelem a šéfem rozvoje byznysu v Polsku, na Slovensku, Ukrajině a dalších zemích východní Evropy. Akvizice by měla Leo Expressu přinést ročně minimálně okolo 80 tisíc nových pasažérů, kteří dosud jezdili s TigerExpressem. Zástupci obou společností očekávají v letošním roce desetiprocentní nárůst.

TigerExpress přitom až dosud spolupracoval s konkurencí - RegioJetem Radima Jančury. Na svém webu RegioJet dosud nabízí dopravu minibusy z Ostravy do Katovic a Krakova a zpět. Nyní přechází ke konkurenční firmě, spolupráci s Jančurou ukončí během června.

Společnost Leo Express působí na trhu od konce roku 2012. Loni snížila ztrátu na 67 milionů korun ze 135 milionů v roce 2014. Tržby společnosti, která provozuje kromě železničního spojení mezi Prahou a Košicemi i autobusové linky, vzrostly o 80 milionů korun na zhruba 260 milionů korun. V prosinci 2015 firma ohlásila první měsíc v černých číslech.

TigerExpress je rovněž mladá firma, působí na trhu tři roky. Od začátku ale byla na rozdíl od české společnosti v zisku. "Byl to svým způsobem unikát. Zisky ale nebyly nijak závratné a z těchto peněz jsme financovali další rozvoj firmy," řekl Peter Jančovič.

Leo Express provozuje železniční spojení Praha-Prešov-Košice a Praha-Staré Město u Uherského Hradiště a autobusové linky do Zlína, Českého Krumlova, do Polska, na Ukrajinu a nově také do Rakouska.

 

Právě se děje

Další zprávy