Populární bezplatná prodejní služba původem z USA skončí v několika zemích Evropy. Vedle Česka a Slovenska již přes Letgo nebude od dubna možné nabízet zboží ani v Chorvatsku či ve Slovinsku. Detaily o konci aplikace, kterou pravidelně užíval asi milion Čechů a která evidovala dva miliony tuzemských profilů, přinesl server Czechcrunch.
"Letgo se zaměřovalo především na obchody v blízkém okolí a patřilo na většině trhů, kde fungovalo, mezi nejrychleji rostoucí aplikaci svého druhu, a to jak na iOS, tak na Androidu," uvádí server.
Aplikace na rozdíl například od v Česku oblíbeného Aukra nezajišťovala samotný prodej. Pouze dovolovala zveřejnit inzerát s fotkami zboží a cenou a poté přes ni bylo možné komunikovat s případným zájemcem. Nebrala si tak z obchodu žádnou provizi. Zákazníci si podle Letgo už jen měli vyměnit peníze a zboží na veřejném místě. Obchodní model byl založen na nabídce zvýhodněných pozic inzerátu, za které už uživatelé museli platit.
Podle CzechCrunche končí aplikace v Česku kvůli rozhodnutí investorů. Ti se rozhodli odejít ze střední Evropy a dalších států a zaměřit se především na rozvojové státy. Ve světě se ale firmě daří dobře. V loňském roce měla hodnotu zhruba jedna a půl miliardy dolarů a evidovala na 75 milionů uživatelů.
Konec Letgo v Česku je zajímavý i tím, že ještě loni firma vedla v tuzemsku výraznou marketingovou kampaň, které se zúčastnil například i Leoš Mareš.
On-line inzertní službu Letgo spustili počátkem roku 2015 podnikatel Alec Oxenford spolu s Jordim Castellem a Enriquem Linaresem. Centrály firmy jsou v New Yorku a Barceloně. Kromě webu firma nabízí také aplikaci pro chytré mobilní telefony. Hodnota Letgo byla v loňském roce odhadována na zhruba 1,5 miliardy dolarů.