reklama
 
 

Leo Express začne jezdit do Polska. Nově upravené vlaky pojedou až do Krakova

AKTUALIZOVÁNO 13. 10. 2017
Společnost Leo Express nově začne jezdit až do Polska. Dopravce zatím neuvedl, kdy se tak stane. Povolení od polského Úřadu železniční dopravy předcházela povinná úprava souprav a vydání bezpečnostního certifikátu.
Doporučujeme

Praha - Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost patřící podnikateli Leoši Novotnému mladšímu tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do Ostravy o úsek do Krakova. Dopravce zatím neuvedl, kdy se tak stane. V novém jízdním řádu, který začne platit od 10. prosince, toto spojení dosud zanesené není.

Podle společnosti pojede do Krakova vždy jeden železniční spoj denně. Na lince mezi Bohumínem a Krakovem zůstanou nadále v provozu také autobusy, které budou navazovat na příjezdové časy ostatních vlakových spojů. Volné autobusy chce Leo Express využít pro další návazná spojení zejména právě z Krakova, sdělila firma.

Vstup na polské koleje společnosti umožňuje rozhodnutí předsedy polského Úřadu železniční dopravy (UTK). Tomu předcházelo vydání bezpečnostního certifikátu, který dopravce získal letos v dubnu.

"Polsko se tak připojuje ke Švédsku, Británii, České republice, Slovensku, Rakousku nebo Itálii, kde již nyní funguje konkurence na dálkových spojích," uvedl k rozhodnutí výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler. Kromě získání povolení musel dopravce rovněž upravit svoje soupravy Stadler Flirt na provoz v Polsku.

Práce na úpravě vlaku společnosti trvaly od ledna do dubna letošního roku. Během této doby neměla k dispozici vždy jednu soupravu a jezdila pouze se zbylými čtyřmi vlaky. Další komplikaci společnosti způsobila červnová nehoda v Přerově, která dlouhodobě vyřadila další soupravu vlaku.

Společnost za první pololetí přesto oznámila meziroční nárůst cestujících o desetinu na zhruba 700 000. V tomto čísle jsou ale započítaní i cestující z autobusových linek. Problémy s chybějící soupravou dopravce podle internetového deníku Zdopravy.cz promítne i do nového jízdního řádu, kde spoje provozované pátou soupravou stále chybí.

Leo Express působí na českých kolejích od roku 2013. Letos v pololetí prohloubil ztrátu na 65 milionů korun z loňských 31 milionů Kč. Důvodem jsou podle vedení mimo jiné i náklady spojené s rozjezdem byznysu v Polsku. V souvislosti a nárůstem cestujících ale firma zvýšila tržby o 13 procent na 161 milionů korun.

autor: ČTK

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama