Leo Express začne jezdit do Polska. Nově upravené vlaky pojedou až do Krakova

ČTK ČTK
Aktualizováno 13. 10. 2017 15:28
Společnost Leo Express nově začne jezdit až do Polska. Dopravce zatím neuvedl, kdy se tak stane. Povolení od polského Úřadu železniční dopravy předcházela povinná úprava souprav a vydání bezpečnostního certifikátu.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Leo Express

Praha - Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost patřící podnikateli Leoši Novotnému mladšímu tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do Ostravy o úsek do Krakova. Dopravce zatím neuvedl, kdy se tak stane. V novém jízdním řádu, který začne platit od 10. prosince, toto spojení dosud zanesené není.

Podle společnosti pojede do Krakova vždy jeden železniční spoj denně. Na lince mezi Bohumínem a Krakovem zůstanou nadále v provozu také autobusy, které budou navazovat na příjezdové časy ostatních vlakových spojů. Volné autobusy chce Leo Express využít pro další návazná spojení zejména právě z Krakova, sdělila firma.

Vstup na polské koleje společnosti umožňuje rozhodnutí předsedy polského Úřadu železniční dopravy (UTK). Tomu předcházelo vydání bezpečnostního certifikátu, který dopravce získal letos v dubnu.

"Polsko se tak připojuje ke Švédsku, Británii, České republice, Slovensku, Rakousku nebo Itálii, kde již nyní funguje konkurence na dálkových spojích," uvedl k rozhodnutí výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler. Kromě získání povolení musel dopravce rovněž upravit svoje soupravy Stadler Flirt na provoz v Polsku.

Práce na úpravě vlaku společnosti trvaly od ledna do dubna letošního roku. Během této doby neměla k dispozici vždy jednu soupravu a jezdila pouze se zbylými čtyřmi vlaky. Další komplikaci společnosti způsobila červnová nehoda v Přerově, která dlouhodobě vyřadila další soupravu vlaku.

Společnost za první pololetí přesto oznámila meziroční nárůst cestujících o desetinu na zhruba 700 000. V tomto čísle jsou ale započítaní i cestující z autobusových linek. Problémy s chybějící soupravou dopravce podle internetového deníku Zdopravy.cz promítne i do nového jízdního řádu, kde spoje provozované pátou soupravou stále chybí.

Leo Express působí na českých kolejích od roku 2013. Letos v pololetí prohloubil ztrátu na 65 milionů korun z loňských 31 milionů Kč. Důvodem jsou podle vedení mimo jiné i náklady spojené s rozjezdem byznysu v Polsku. V souvislosti a nárůstem cestujících ale firma zvýšila tržby o 13 procent na 161 milionů korun.

 

Právě se děje

Další zprávy