Za první půlrok provozu systému si jednotnou jízdenku, která dosud platila ve státem či kraji objednávaných spojích, koupilo 350 000 cestujících.
"Přesto, že zapojení komerčních spojů není pro dopravce povinné, jsme rádi, že se do systému hlásí. Výrazně se tak rozšiřuje možnost cestovat s OneTicket po celé železniční síti Česka," uvedl Havlíček. Jednotná jízdenka nyní platí v 99 procentech všech spojů.
Komerční spoje provozují dopravci na své vlastní obchodní riziko, stát je nedotuje. Jde především o vlaky na trasách Praha - Ostrava a Praha - Brno.
Další novinkou, která začala platit v červnu, je spuštění prodeje místenek na vybrané vlaky, a to jak pro nepovinně místenkové, tak pro zapojené povinně místenkové spoje. Za první měsíc se jich prodalo kolem 5000.
Propagace domácího turismu
Ministerstvo dopravy se chystá v létě ve spolupráci s agenturou CzechTourism propagovat výhody jednotné jízdenky v nové kampani. "Vzhledem k tomu, že se rozbíhá doba dovolených a řada lidí se rozhodla zůstat v Česku, chceme podporovat domácí cestovní ruch, cestování vlakem a logicky tak začínáme intenzivně komunikovat benefity OneTicket," podotkl Havlíček. Agentura kampaň spojí s propagací míst v Česku pro výlety a dovolenou.
Ostrý provoz systému OneTicket začal loni 13. prosince. Do letošního 13. června se prodalo celkem 349 182 jízdenek za 31,6 milionu korun. Nejvíce jich prodaly České dráhy, konkrétně přes 320 000, následovala Arriva s více než 18 500. Prodejci nadále prodávají i vlastní jízdenky, ty jsou však platné pouze v jejich spojích.